Podobne zarzuty ma usłyszeć b. dyrektor zarządzający i prokurent tej miejskiej spółki Jarosław M. Obu podejrzanym grozi kara do 12 lat więzienia. Obu mężczyzn zatrzymali w środę funkcjonariusze CBA. Krzysztof W. został zatrzymany w siedzibie MPK w Łodzi. Drugi z podejrzanych, który zasiada w RN spółki jako przedstawiciel miasta, w tym samym czasie został zatrzymany w Krakowie. CBA przeszukało siedzibę MPK i mieszkania obu zatrzymanych. Mężczyźni zostali zatrzymani w związku z zarzutami o charakterze korupcyjnym na polecenie Prokuratury Rejonowej Łódź-Śródmieście. W czwartek są przesłuchiwani przez prokuraturę. - W stosunku do obu podejrzanych sformułowane zostały zarzuty żądania w związku z pełnioną funkcją publiczną, korzyści majątkowych w łącznej kwocie blisko miliona złotych a następnie przyjęcia części tej sumy - powiedział rzecznik Prokuratury Okręgowej w Łodzi Krzysztof Kopania. Zarzuty dotyczą lat 2006-2007. Śledczy nie chcą ujawniać szczegółów. Trwają przesłuchania podejrzanych; po ich zakończeniu prokuratura zdecyduje czy wystąpić do sądu o aresztowanie obu mężczyzn. Zatrzymania mają związek ze śledztwem, które CBA prowadzi od blisko roku pod nadzorem śródmiejskiej prokuratury w sprawie tzw. karanej niegospodarności. Dotyczy ono przetargów na budowę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ŁTR). Prokuratura nie chce ujawnić czy sprawa korupcji dotyczy tej inwestycji. - Nie mogę ujawnić czego dotyczą zarzuty. Decyzje o przedstawieniu zarzutów są wynikiem ustaleń dokonanych w tej sprawie w ostatnim okresie - zaznaczył Kopania. Pomimo zatrzymania prezesa MPK - jak zapewnia rzecznik spółki Bogumił Makowski - funkcjonuje ona normalnie. - W związku z postępowaniem prowadzonym przez CBA wszystkie sprawy spółki prowadzi członek zarządu Radosław Podogrocki - poinformował Makowski. Dodał, że jako członek zarządu Podogrocki ma wszelkie kompetencje i pełnomocnictwa do zarządzania spółką. Ponadto jest ustanowiony prokurent. - Spółka funkcjonuje normalnie - przekonuje rzecznik MPK. W kwietniu ubiegłego roku CBA zabezpieczyło dokumentację przetargową ŁTR po zawiadomieniu złożonym przez łódzkich radnych Lewicy. Według lokalnych mediów z zawiadomienia wynikało, że dyrektor zarządzający był w czasie prowadzenia procedury przetargowej członkiem rad nadzorczych spółek będących udziałowcami firm, które wygrały przetargi na dwa etapy budowy ŁTR. ŁTR to największy projekt komunikacyjny w regionie łódzkim, który sfinansowany został w dużej części ze środków unijnych. Wartość inwestycji wyniosła ponad 260 mln zł. Zakończona w czerwcu 2008 roku inwestycja polegała na zmodernizowaniu 16 km trasy tramwajowej w Łodzi. W ramach projektu wymieniono tory i sieć trakcyjną oraz zmodernizowano ponad 30 przystanków.