Tunel średnicowy stanie się częścią linii Kolei Dużych Prędkości, która docelowo połączy Warszawę, Łódź, Poznań oraz Wrocław. Pod miastem będą mogły przejeżdżać pociągi osiągające prędkość nawet do 350 km/h. - Zszokowany zostałem informacją, że wraz z nowym obliczem miasta zniknęłaby sylwetka dworca Fabrycznego, dlatego poprosiłem o wyjaśnienia - powiedział prezydent Jerzy Kropiwnicki. - Wiadomo już, że zabytkowy budynek będzie stałym elementem naszego miasta. - Nasze wytyczne są takie, aby forma historycznego budynku, który powstał w latach 70. XIX wieku, nadal istniała. Jest to trudne przedsięwzięcie ze względów technicznych, ale możliwe do zrealizowania - wyjaśnił architekt miasta Marek Lisiak. - Wiele osób nie może odżałować likwidacji starego dworca Kaliskiego. Też nad tym ubolewam. Jednak po moim trupie, jeśli ktoś będzie chciał zlikwidować dworzec Fabryczny. Albo po jego trupie... - powiedział prezydent. (J.Cz.) Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Łodzi.