W spocie z udziałem najsłynniejszego łódzkiego koszykarza, gracza drużyny NBA Orlando Magic, mają zagrać chłopcy i dziewczyny w wieku 15-20 lat. Poszukiwanych jest około 20 osób. Młodzież, która wzięła udział w eliminacjach drugiego dnia spotkań, na początku rozmowy musiała m.in. opowiedzieć o swoich zainteresowaniach. Ważne było też, by kandydat na aktora-amatora wykazał się sportową pasją. Na castingu pojawili się przedstawiciele obojga płci. Przybyły zarówno osoby, które po raz pierwszy miały do czynienia z tego typu sytuacją, jak i takie, które rewelacyjnie radziły sobie z tremą. Oprócz stresu było także dużo śmiechu, a nawet łzy wzruszenia. - To taka odskocznia od wakacji - mówi o powodach przyjścia na casting, jego pierwszy uczestnik, tegoroczny maturzysta Mariusz - Chętnie bym poznał Marcina - dodaje. Film będzie kręcony 20 lipca. Pokazane zostaną w nim charakterystyczne dla Łodzi miejsca m.in. Księży Młyn, ulica Piotrkowska, plac Wolności i park im. Poniatowskiego, a także młodzi uprawiający sport ludzie: grający w koszykówkę, jeżdżący na rowerach i deskorolkach. - Spot ma mieć przekaz pozytywny. Chcemy pokazać, że życie bez używek może być fantastyczne i radosne, że młody człowiek nie musi się w mieście nudzić, lecz może mieć swoje pasje i je realizować - mówi Magdalena Sosnowska zastępca rzecznika prasowego prezydenta miasta. Powstaną dwie wersje klipu: dłuższa 30-minutowa i jej skrócona wersja. Jego realizacja kosztować będzie 20 tys. złotych, pieniądze pochodzić będą ze środków Wydziału Zdrowia Publicznego UMŁ. J Fragmenty spotu zostaną pokazane już w środę (21 lipca) w porannym programie TVP 1 "Kawa czy herbata". Powstanie również film pokazujący, jak ten spot powstawał. AnK Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Łódź.