O projekcie przystosowania tej stacji do przejęcia pasażerów z Łodzi Fabrycznej rozmawiali w Łodzi wiceminister transportu Barbara Kondrat, wicewojewoda łódzki Witold Gwiazda, wiceprezydent Łodzi Włodzimierz Tomaszewski, oraz prezesi PKP S.A. Andrzej Wach i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Krzysztof Celiński. Stacja Łódź Widzew została wybrana na podstawie wyników badań sondażowych, jakie PKP prowadziło wśród podróżnych. Zdecydowana większość ankietowanych jako dworzec zastępczy wskazała jeden z dworców znajdujących się w bliskiej odległości od centrum miasta. Do nich należy również Łódź Widzew, którą wskazało blisko 35 % badanych. Plany Polskich Kolei Państwowych zakładają na Łodzi Widzewie wydłużenie i przesunięcie peronów w kierunku północnym oraz rozbudowę budynku stacyjnego. PKP przystępuje do ogłoszenia przetargu na realizację prac na tym dworcu. Ich zakres będzie już uwzględniał nowe funkcje stacji Łódź Widzew. - Ze swej strony przygotowujemy zmiany w układzie komunikacji miejskiej, a między innymi sprawne połączenie stacji z linią tramwajową, aby jak najszybciej pasażerowie mogli dotrzeć na dworzec Łódź Kaliska. Zorganizujemy tę komunikację w taki sposób, aby była ona w stanie odebrać wszystkich pasażerów przyjeżdżający na dworzec - mówi wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. Przypomnijmy. 31 lipca Miasto Łódź podpisało z PKP S.A i PKP PLK S.A umowę w sprawie nawiązania partnerstwa przy realizacji projektu Nowe Centrum Łodzi. Ta umowa przesądziła o tym, że tak miasto jak i PKP chcą nowego zagospodarowania terenu w okolicy dzisiejszej stacji Łódź Fabryczna, a tym samym budowy nowego centrum miasta z nowym miejscem dla infrastruktury kolejowej i drogowej. Projekt zakłada przeniesienie całej infrastruktury kolejowej dworca pod ziemię i przesunięcie jej w kierunku północnym od obecnie zajmowanego terenu przez stację Łódź Fabryczna. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony Łodzi.