Na mizerną jakość tej usługi na terenie Łowicza i okolic narzeka coraz więcej osób. - Działanie w Łowiczu pozostawia wiele do życzenia. Ma się poprawić na dniach, ale to już słyszymy od dawna... - potwierdza Paweł Warzywoda ze sklepu komputerowego Multikom (partner Vobis) przy ulicy Podrzecznej w Łowiczu. Twierdzi jednak, że podróżując po Polsce przekonuje się, że usługa się sprawdza. - Szczególnie w aglomeracjach turystycznych jest OK, np. w Krynicy Górskiej, Darłówku, Kołobrzegu ale i w Warszawie, Łodzi itp działa jak Neostrada, super - mówi. Tomasz Guzek, który wykupił usługę iPlus i zamierza z niej korzystać w różnych miejscach - ale przede wszystkim w Łowiczu - nie kryje niezadowolenia z jej jakości. Tym bardziej, że z okna swego domu przy ul. Kiernozkiej widzi maszt, na którym jest zainstalowany nadajnik Plusa. Z usługi korzysta już około półtora roku i zauważył, że jej jakość systematycznie, z miesiąca na miesiąc, pogarsza się. Pierwsze poważniejsze problemy zauważył już wiosną. Już wtedy zdarzały się nieoczekiwane zaniki sygnału, komputer był nieoczekiwanie odłączany od sieci, sygnał zanikał całkowicie albo prędkość połączenia była niska, ledwo pozwalająca na sprawdzenie poczty. Na otwarcie strony internetowej trzeba było czekać nawet po 2-3 minuty. Ponieważ objawy powtarzały się, klient najpierw szukał ewentualnych problemów w swoim komputerze. Sprawdził konfigurację, zlecił sprawdzenie laptopa w firmie komputerowej - wszystko okazało się być w porządku. Wina za zrywane połączenia i kiepską jakość usługi leżała ewidentnie po stronie operatora. - Decydując się na internet mobilny wiedziałem, że ma on ograniczenia, ale powinien wystarczyć na sprawdzanie poczty i notowań giełdowych - mówi Guzek. Reklamacja tylko u operatora Próbował zgłosić reklamację najpierw w salonie operatora przy ulicy Stanisławskiego, gdzie przed ponad rokiem kupił usługę. Tam jednak usłyszał, że powinien reklamować ją bezpośrednio u operatora pod odpowiednimi numerami działu pomocy technicznej dla użytkowników usługi. Dzwonił więc wiele razy i wiele razy czekał długo na połączenie z konsultantem. Zdarzało się, że po kilku minutach oczekiwania rezygnował. Dodać należy, że numer do działu pomocy technicznej usługi jest bezpłatny tylko dla użytkowników telefonów w sieci Plus, tymczasem klient ma telefon w innej sieci. Próbował więc dzwonić z telefonu dostępnego w salonie sieci. Nie zawsze jednak miał na tyle dużo cierpliwości, żeby doczekać się konsultanta. Kilka razy jednak reklamację złożył. Konsultanci obiecywali sprawdzić stan usługi i skontaktować się z nim, ale nigdy, żadnego telefonu nie odebrał. - To lekceważenie klienta - mówi Guzek. W salonie, w którym kupił usługę dowiedział się, że "kiedyś ma być lepiej". Sprzedawcy nie wiedzieli jednak kiedy i czy na pewno. - iPlus nie działa i kropka. Mam problem, kiedyś było lepiej, teraz się przypycha sieć. Nieoficjalnej informacji że do końca roku ma ruszyć UMTS nie udało mi się potwierdzić. Na tę chwilę używam Play online - powiedział nam inny użytkownik usługi, który wykorzystuje ją również do celów zawodowych. Wszystkim niezadowolonym zaleca dzwonić jak najczęściej do operatora i zgłaszać reklamacje. - Są one traktowane jednostkowo - mówi. Ma nadzieję, że jeśli będzie ich więcej, operator poprawi jakość usługi. Jak czytanie 4-latków Wiele niepochlebnych opinii o jakości iPlusa w różnych zakątkach Polski można również znaleźć w Internecie. - (...)parametry ściągania porównać można do poziomu czytania 4-letniego dziecka - czytamy na jednej ze stron. Niestety, użytkownicy usługi w Łowiczu i okolicach potwierdzają tę opinię. - Dobrze jest do południa, najgorzej po 15, 16. Sygnał raz jest, a raz go nie ma - mówi Guzek. - Jedyne na co mogę liczyć, to że rachunek przyjdzie zawsze w terminie - dodaje. Jest na tyle zirytowany, że zapowiada, iż nawet jeśli jakość sygnału się poprawi zrezygnuje z usługi. Czeka tylko na koniec umowy, która podpisał na dwa lata. Czuje się oszukany i bezsilny. Sieć milczy Pytania o jakość usługi na terenie Łowicza i okolic wysłaliśmy 9 grudnia pocztą elektroniczną do pracownika Biura Komunikacji Korporacyjnej Polkomtel S.A., który pod koniec września zachęcał redakcję do kontaktowania się we wszelkich sprawach związanych z telefonią komórkową. Ponadto 11 grudnia pisaliśmy do rzecznika prasowego sieci Plus, do głównego specjalisty do spraw mediów oraz pod adres ogólny, podany na stronie iplus.pl. Przedstawiliśmy opinie naszych rozmówców i opisaliśmy w kilku zdaniach ich problemy z dostępem. Pytaliśmy m.in. z czego one wynikają, jaka jest ich skala, czy kiedyś usługa będzie lepiej działała. Do chwili zamykania tego numeru NŁ nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Marcin Kucharski