Polski Tydzień Mody po raz trzeci odbywać się będzie w pofabrycznych przestrzeniach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz w nowoczesnych namiotach pokazowych w zabytkowym kompleksie Księży Młyn. - Myślę, że moda w Łodzi jest już tradycją nie tylko na arenie ogólnopolskiej. Coraz częściej stajemy się też głównym punktem na mapie modowej w Europie. To niekwestionowana zasługa organizatorów Fashion Week Poland. W koncepcję mody w Łodzi znakomicie wpisuje się też moda na Łódź. Mam nadzieję, że to hasło będzie aktualne przez wiele kolejnych lat - powiedziała na środowej konferencji prasowej poświęconej Fashion Week Poland prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Organizatorzy imprezy przygotowali na październik prawie 120 kolekcji. Część z nich zaprezentowana będzie w ramach Designer Avenue (Alei Projektantów) oraz wybiegu Off Out of Schedule. W ramach Designer Avenue będzie można obejrzeć m.in. kolekcje takich projektantów jak: Aga Pou, Agata Wojtkiewicz, Agnieszka Orlińska, Anna Poniewierska, Berenika Czarnota, Ewa Kozieradzka, Grzegorz Kasperski, Justyna Chrabelska, Kamila Gawrońska-Kasperska, Monika Błażusiak, Orsay czy Wiola Wołczyńska. Off-owy wybieg będzie z kolei miejscem prezentacji takich projektantów jak m.in. Anniss, Aleksandra Chaberek, Bożena Ślaga, Emilia Jankowska, Ima Mad, Jakub Pieczarkowski, Misshi Nakamishi, Monika Błotnicka czy Paulina Plizga. Na FashionPhilosophy Fashion Week Poland nie zabraknie również prezentacji kolekcji w strefie Showroom, w której na powierzchni 2 tys. mkw. znajdzie się prawie 100 stoisk młodych twórców. Tradycyjnie będą również goście specjalni. Dzięki kooperacji z Lisboa Fashion Week na Fashion Week Poland 25 października będzie można obejrzeć kolekcję Nuno Baltazar, a w ramach współpracy z Not Just a Label 26 października zaprezentowana zostanie kolekcja Mads Diensen. Na tym jednak lista gości specjalnych się nie kończy. - W tym sezonie postawiliśmy na gości, którzy są Polakami, mieszkają i tworzą kolekcje za granicą i pod swoim nazwiskiem zdobywają coraz wyższy poziom. Takimi z pewnością są Małgorzata Dudek i Dawid Tomaszewski, a także marka Delikatessen - powiedziała szefowa projektu FashionPhilosophy Fashion Week Poland Irmina Kubiak. Zdaniem współtwórcy imprezy Jacka Kłaka, łódzki Fashion Week dla rodzimych projektantów jest najlepszym w kraju miejscem do promocji. - Stworzyliśmy wreszcie normalne warunki do funkcjonowania świata mody w Polsce, czego wcześniej nie było. Na rynek mediów wprowadziliśmy już kilkadziesiąt nazwisk projektanckich - powiedział Kłak. Organizatorami łódzkiego Tygodnia Mody są FashionPhilosophy Fashion Week Poland i Urząd Miasta Łodzi. Władze miasta podpisały umowę na finansowanie czterech kolejnych edycji imprezy; na każdą z nich miasto przeznacza milion złotych. Pozostałe pieniądze (ok. 1,2 mln zł) na organizację imprezy pochodzą od sponsorów. Pierwsza edycja imprezy w Łodzi odbyła się wiosną 2009 roku. Gośćmi Fashion Week byli dotąd m.in. Agatha Ruiz de La Prada, Kenzo Takada, Patrizia Gucci czy Miguel Vieira.