Inwestycja ma kosztować ponad 420 mln zł, a trasa ma zostać oddana do użytku późną jesienią 2013 roku. - Przekazano działki w większości niezabudowane, które są w dyspozycji miasta. Następne działki będą przekazywane sukcesywnie, w miarę przejmowania ich od dotychczasowych właścicieli - poinformował we wtorek Jakub Jakubowski z łódzkiego magistratu. W pierwszym etapie będą prowadzone prace przygotowawcze, m.in. geodezyjne, wycinka drzew oraz prace rozbiórkowe. Szczegółowy harmonogram prac wykonawca powinien przedstawić do końca stycznia. Trasa Górna ma biec od skrzyżowania u zbiegu Al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej do ul. Rzgowskiej. Inwestycja będzie prowadzona w dwóch etapach. Pierwszy obejmie dwukilometrowy odcinek od ul. Paradnej do ul. Rzgowskiej. Drugi (o długości 2,4 km) to część od ul. Pabianickiej do ul. Paradnej. W efekcie powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach inwestycji zaplanowano m.in. rozbiórkę budynków, budowę urządzeń odwadniających. Zbudowane zostaną także urządzenia bezpieczeństwa ruchu, łącznie z oznakowaniem pionowym, poziomym oraz sygnalizacją świetlną. Zaplanowano także regulację rzeki Olechówki oraz przebudowę torowisk, urządzeń kolejowych i energetycznych. Wybudowane zostaną również jedno- i wielopoziomowe skrzyżowania oraz tunele, np. skrzyżowanie Trasy Górna z ul. Rzgowską będzie trójpoziomowe. Przetarg na realizację inwestycji wygrała firma Mosty Łódź. Koszt budowy ma wynieść 421 mln zł (bez wykupu gruntów). Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z RPO Województwa Łódzkiego. Łączna kwota unijnego dofinansowania wynosi ponad 245 mln zł. Docelowo Trasa Górna zostanie zaliczona do kategorii dróg krajowych i włączona w przebiegu drogi krajowej nr 1.