Polski Tydzień Mody po raz drugi odbywać się będzie na pofabrycznym terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w zabytkowym kompleksie Księży Młyn. Obok pokazów w ramach Designer Avenue (Alei Projektantów) oraz Off Out of Schedule, nie zabraknie prezentacji kolekcji w strefie Showroom i Concept Store, przeznaczonych dla firm i marek odzieżowych. Tegoroczna edycja imprezy została przesunięta z maja na kwiecień. Jak zaznaczyła we wtorek na konferencji prasowej jej organizatorka Irmina Kubiak ma to związek z koniecznością dopasowania terminu łódzkiego Tygodnia Mody z terminarzem innych tego typu imprez m.in. w Moskwie czy Berlinie. W ramach wiosennej Designer Avenue będzie można obejrzeć premiery kolekcji czołowych polskich projektantów. Swoje prace pokażą m.in. Agata Wojtkiewicz, Berenika Czarnota, Grome Design, Łucja Wojtala, Michał Szulc, MMC STUDIO, Monika Ptaszek, Natalia Jaroszewska, Nenukko, Piotr Drzał, Pitchouguina, Viola Śpiechowicz i Wiola Wołczyńska. Po raz pierwszy kolekcje pokażą też Bizuu, Ewelina Klimczak, Jarosław Juźwin, Monika Błażusiak czy TOMAOTOMO by Tomasz Olejniczak. W strefie off-owej zobaczyć będzie można kolekcje debiutantów i projektantów awangardowych m.in. Jarosława Ewerta, Maldorora, Pauliny Plizgi, Ani Dudzińskiej, Alexis and Pony, Gregora Gonsior, Ima Mad, Jakuba Pieczarkowskiego, mart.adamiec i Oli Bajer. Zdaniem współtwórcy imprezy Jacka Kłaka, łódzki Fashion Week stał się obecnie miejscem promocji dla projektantów w Polsce. - Każdy, kto się w nim pojawia, ma jedyną w zasadzie okazję spotkania się z ogromną liczbą dziennikarzy z Polski i z zagranicy, a bez nich nie jesteśmy w stanie komunikować polskiego designu za granicą - dodał Kłak. Podkreślił, że dzięki tej imprezie kilkunastu polskich projektantów pokazało już swoje kolekcje na europejskich Tygodniach Mody m.in. w Moskwie, Berlinie czy Lizbonie. Organizatorzy zapowiadają przyjazd zagranicznych gości w ramach współpracy łódzkiej imprezy z międzynarodowymi projektami tj. Moda Lisboa czy Targi IGEDO z Duesseldorfu. Do Łodzi przyjedzie ze swoją kolekcją m.in. portugalski projektant Nuno Gama; nazwiska innych gwiazd mają być ujawniane w miarę zbliżania się imprezy. Ważnym elementem Fashion Week Poland są prezentacje w strefie Showroom, w których ogólnie dostępne są autorskie kolekcje ubrań, biżuterii, toreb i dodatków oraz Concept Store - prezentujący stoiska firm i marek odzieżowych. W program są także stałe już wydarzenia: wystawa fotografii eksperymentalnej Young Fashion Photographers Now, przegląd filmów Fashion Film Festival, na którym pokazane zostaną m.in. filmy z The San Francisco Fashion Film Festival. Tradycyjnie zaplanowano też szkolenia Let Them Know kształtujące świadomość branży mody w zakresie biznesu i PR. Jacek Kłak podkreśla, że łódzka impreza chce zmieniać wizerunek mody w Polsce. Według niego moda wchodzi już do mediów, a jej gwiazdy stają się celebrytami. - Ale naszym celem jest edukowanie projektantów jak być biznesmenem i sprzedawać swoje kolekcje, a nie tylko je tworzyć, a także edukowanie Polaków jak się ubierać - zaznaczył. FashionPhilosophy patronuje również takim wydarzeniom jak pokaz Centrum Promocji Mody czy wystawie "Futurotextiles" w Centralnym Muzeum Włókiennictwa. Organizatorami łódzkiego Tygodnia Mody są FashionPhilosophy Fashion Week Poland i Urząd Miasta Łodzi. Władze miasta podpisały umowę na finansowanie czterech kolejnych edycji imprezy; na każdą z nich miasto przeznaczy milion złotych. Pierwsza edycja impreza w Łodzi odbyła się wiosną 2009 roku. Gośćmi Fashion Week byli dotąd m.in. Agatha Ruiz de La Prada, Kenzo Takada, Patrizia Gucci czy Miguel Vieira.