W grupie 100 uczniów w jednej ze szkół średnich, jak podają źródła internetowe wykryto zaburzenia koncentracji uwagi u 19 % badanych, ogólne zmęczenie u 20 %, bóle głowy w ciągu dnia u 11 %, pieczenie i ból oczu po korzystaniu z komputera u 35 %, bóle dolnego odcinka kręgosłupa u 34 %, bóle rąk i nóg u 4 %, nadpobudliwość i nerwowość u 17 %, zaburzenia snu 8%, pobudzenie psycho - ruchowe i lęki w okresie nie korzystania z komputera u 4 %. Dodatkowo coraz więcej dzieci jest otyłych. Również wielu uczniów ma wady postawy: płaskostopie, okrągłe plecy, wady klatki piersiowej, wysunięcie głowy do przodu, odstawanie łopatek, asymetryczne ustawienia łopatek, kolana koślawe i szpotawe. Ucz się i ruszaj - Żeby zapobiec takim statystykom, trzeba już u młodszych dzieci korygować złą postawę i zaszczepiać prawidłowe nawyki - mówi Tomasz Iwański - Dlatego stworzyłem zajęcia, które opierając się na środkach kultury fizycznej oraz na kinezjologii edukacyjnej i gimnastyce mózgu mogą służyć naszym pociechom jako forma profilaktyki bądź rehabilitacji oraz jako nauka koncentracji przy jednoczesnej dobrej zabawie. Dlatego rok temu opracował on autorski program zajęć edukacji psychoruchowej i fizjoprofilaktyki, w których łączone są ćwiczenia korekcyjne z nauką języka angielskiego. - Język angielski jest tu jedną z możliwości - mówi Iwański - w jego miejsce można wstawić naukę innego języka, chociażby francuskiego. Do współpracy przy prowadzeniu zajęć poprosił Mariusza Organiściaka, nauczyciela języka angielskiego, który do tej pory uczył w przedszkolach i szkołach podstawowych w Łowiczu, Sochaczewie i Skierniewicach. - Poznałem go jako nauczyciela moich dzieci i stąd wiedziałem, że jest dobrym pedagogiem - mówi Iwański. Organiściak skończył Wyższą Szkołę Lingwistyczną w Częstochowie w stopniu licencjackim. Program Learn & Move w dużej mierze opiera się na gimnastyce mózgu (Brain Gym), która polega na połączeniu przyswajania wiedzy z wykonywaniem ruchów naprzemiennych, które przekraczają linię środkową ciała. Tych ruchów jest bardzo wiele, a ich celem jest pobudzenie lewej półkuli mózgu. Takie ćwiczenia są potrzebne wszystkim dzieciom do nauki koncentracji, a dorosłym do utrzymania tej zdolności. Oprócz pozytywnego oddziaływania na dzieci, zajęcia Learn & Move mają mieć też wymiar naukowy. Bowiem jednocześnie Tomasz Iwański jest nauczycielem akademickim na warszawskim AWF i widzi potrzebę naukowego zbadania tego zagadnienia. Rozmawiał już wstępnie w tej sprawie z profesorem Katedry Fizjoterapii na Wydziale Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie prof. Krzysztofem Klukowskim.