W zajezdni przy ul. Tramwajowej swoją premierę miał pierwszy z dziesięciu nowych szynowców, które będą stanowić nowoczesny i funkcjonalny tabor miejskiego przewoźnika. Ważący 32 tony pojazd na specjalnej ciężarówce przyjechał do Łodzi z Bydgoszczy. - Tramwaj typu 122N należy do najnowocześniejszych w Polsce i jest efektem myśli technologicznej polskich i zagranicznych inżynierów - mówił z dumą Krzysztof Wąsowicz, prezes MPK. - Tramwaj ma zintegrować okoliczne miasta i stworzyć podwaliny pod nowoczesny system transportowy, włączający Łódź do europejskich metropolii. Zaledwie 12 miesięcy temu podczas przejażdżki zabytkowym wagonem tramwajowym MPK podpisało umowę z bydgoską firmą PESA na dostawę wagonów dla Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Po roku pierwszy z nich jest już w mieście. Zadowolenia z szybkiej dostawy nowych tramwajów nie kryły władze miasta. - Dla nas to pewnego rodzaju skok cywilizacyjny, który można porównać z pierwszymi latami funkcjonowania w mieście komunikacji miejskiej - mówił prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki. - Mam nadzieję, że kiedy wkrótce tramwaje wyjadą na łódzkie tory będą one odpowiadały oczekiwaniom i ambicjom łodzian, którzy zasługują na tabor godny XXI wieku. Łódzki Tramwaj Regionalny będzie kursował na trasie Łódź - Zgierz - Pabianice. Na nowej trasie z pojawią się nowoczesne, szybkie i ciche niskopodłogowe tramwaje. Już wkrótce (8 lutego) władze Łodzi oraz przedstawiciele Pabianic, Ozorkowa, Ksawerowa i Zgierza spotkają się, aby dyskutować o współpracy przy realizacji tej ważnej dla aglomeracji łódzkiej inwestycji. Koszt całego ŁTR szacuje się na ok. 300 mln złotych, prawie 110 mln złotych pochodzi ze środków europejskich. To pierwszy szynowiec z dziesięciu, które dostarczyła do Łodzi bydgoska firma "PESA". Drugi tramwaj dotrze w połowie lutego, pozostałe do końca marca. Na trasę wyjadą dopiero, gdy skończone będzie torowisko ŁTR, a te ma być gotowe do końca czerwca. Tramwaj typu 122N może rozwijać prędkość do 70 km/h, pomieści prawie 200 pasażerów. Dla 63 przewidziano miejsca siedzące. Tramwaj jest wyjątkowo długi - ma prawie 32 metry i aż cztery przeguby. Każdy z szynowców ma mieć monitoring i klimatyzację. Pasażerom mogą spodobać się także wygodne siedzenia, antypoślizgowa wygładzina oraz system dźwiękowej i wizualnej informacji. Pojazdy są także przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Maszyny będą w sumie kosztowały 70 mln, uwzględniając przystosowanie zajezdni przy ul. Tramwajowej do obsługi nowych tramwajów. ed Informacja pochodzi z oficjalnej strony miasta Łódź.