Musical "Człowiek z La Manchy" Mitchella Leigha od lat cieszy się wielkim powodzeniem i grany jest na całym świecie. Opowieść o Don Kichocie rozgrywa się w dwóch planach: w sewilskim więzieniu i w La Manchy - krainie przygód Don Kichota i Sancho Pansy. Spektakl Teatru Muzycznego w Łodzi był wydarzeniem sezonu artystycznego 1997/1998, otrzymał aż trzy Złote Maski: za reżyserię Waldemara Zawodzińskiego, za scenografię Zawodzińskiego i Marii Balcerek oraz za najlepszą rolę męską Zbigniewa Maciasa - obecnie szefa artystycznego łódzkiego Teatru Muzycznego. Zbigniew Macias ukończył Akademię Muzyczną w Łodzi w 1982 roku, gdzie studiował śpiew pod kierunkiem Zdzisława Krzywickiego. Był solistą Opery Śląskiej w Bytomiu, Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Wrocławskiej i Teatru Wielkiego w Poznaniu. Jest laureatem Festiwalu Arii i Pieśni im. Jana Kiepury w Krynicy i Konkursu im. Marii Callas w Atenach. Od 1992 r. jest solistą Opery Narodowej w Warszawie. Występował na prestiżowych festiwalach operowych m.in. w Niemczech, Austrii, Francji czy w Chinach. Ma na swoim koncie udział w nagraniach płytowych m.in. "Halki" i "Strasznego dworu" S. Moniuszki, "Aidy" G. Verdiego, musicalu "Koty" A. Lloyda Webbera; nagrał także cztery płyty solowe. Zbigniew Macias jako reżyser zadebiutował w Nowym Teatrze w Słupsku inscenizacją "Skrzypka na dachu" J. Bocka. W Teatrze Muzycznym w Łodzi wyreżyserował przedstawienia dwóch operetek F. Lehara: "Kraina uśmiechu" oraz "Wesoła wdówka" a także musicalu L. Bernsteina "Wonderful Town". Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Złotym Krzyżem Zasługi, medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, Złotym Medalem za Długoletnią Służbę oraz tytułem Zasłużony dla Miasta Łodzi.