Jak mówił podczas uroczystości komendant wojewódzki policji w Łodzi Marek Działoszyński wnioski o unijne dofinansowanie maszyny zostały złożone w 2009 r. W sumie wsparcie z UE wyniosło 3,5 mln zł, ok. 600 tys. zł pochodziło ze środków budżetowych. Wśród gości zaproszonych na lądowisko dla śmigłowców mieszczące się na terenie oddziału prewencji policji w Łodzi przy ul. Pienistej 71 był m.in. minister sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski. W swoim wystąpieniu podkreślił, że policja nie może być gorzej wyposażona niż świat przestępczy. Nowy nabytek łódzkiej policji został wyprodukowany w 2005 r.; ma jeden silnik napędzanym motorem o mocy 420 KM. Może zabrać na pokład do pięciu osób (w tym dwóch pilotów) i utrzymywać się do trzech godzin w powietrzu. - Wysokość maksymalna to 6 km, prędkość przelotowa 185 km/h a maksymalna 225 km/h. To lekki, ważący zaledwie 1,5 tony, uniwersalny i bardzo zwrotny śmigłowiec. Przyjemny w pilotażu i ekonomiczny. Zużywa 100 litrów paliwa na godzinę - powiedział latający na bellach sierżant sztabowy pilot Tadeusz Paluszkiewicz. Jego zdaniem Bell 206B-3 znakomicie nadaje się do zadań prewencyjnych prowadzonych nad miastem i wokół niego. - Może być wykorzystywany m.in. do celów patrolowych, pościgowych i poszukiwawczych. Widoczność z niego jest super, więc można np. szukać dzieci w kukurydzy czy zbożach, gdzie przejście patrolu lub grupy poszukiwawczej byłoby trudne - wyjaśnił Paluszkiewicz. - Będziemy chcieli wykorzystywać ten sprzęt do typowej merytorycznej działalności: poszukiwania osób, zapobieganie i wsparcia działań policji na ziemi m.in. w ramach imprez masowych i katastrof, a także w działaniach związanych z klęskami żywiołowymi - powiedział Działoszyński. Do tej pory łódzcy policjanci mieli do dyspozycji dwa śmigłowce typu MI2. Jeden z nich ma jednak blisko czterdzieści lat. Zakup śmigłowca Bell 206B-3 został zrealizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Projekt uzyskał współfinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Produkcja śmigłowca Bell 206B-3 rozpoczęła się w 1968 i przez kolejne lata jego konstrukcja była stale modernizowana i doskonalona. W użytkowaniu jest obecnie ponad 5 tys. takich maszyn.