Impreza ma służyć wymianie doświadczeń i kontaktów pomiędzy środowiskami m.in. filmowym, reklamowym i marketingowym. Wśród tematów poruszanych podczas festiwalowych prezentacji będą m.in. zmiany zachodzące w konsumpcji mediów oraz preferencjach odbiorców, sposoby na angażowanie konsumentów w przekaz marketingowy, tworzenie treści na potrzeby nowych mediów, czy ewolucja polskich holdingów medialnych w stronę przekazu cyfrowego. Prelekcja Sławomira Idziaka - autora zdjęć do takich filmów jak "Helikopter w ogniu", "Dowód Życia" czy "Harry Potter i Zakon Feniksa" - będzie dotyczyła "interaktywności w filmie" - poinformowali organizatorzy festiwalu. Wśród partnerów Filmteractive Festivalu jest także prowadzony przez Idziaka projekt Film Spring Open, w ramach którego jest on autorem i koordynatorem europejskich dorocznych warsztatów Film Spring (od 2005 r.), Plenerów Film Spring Open (od 2008 r.) oraz portalu internetowego gromadzącego młodych twórców filmowych. Wśród gości festiwalu będą także m.in. Blake Whitman (Vimeo), Andrew Piller (Fremantle Media UK) czy Marta Gomes (Beactive). Festiwalowi towarzyszy konkurs na najlepszy projekt wideo stworzony z myślą o nowych mediach. Konkurs ma formułę otwartą, a ostateczny termin nadsyłania prac upływa 31 sierpnia. Prace będą oceniane przez jury pod kątem: innowacyjności, kreatywności, potencjału zaangażowania odbiorców oraz realności komercyjnego wdrożenia. Nagrodą główną w konkursie jest 10 tys. zł i grant na studia na wydziale mediów cyfrowych Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Organizatorem Filmteractive Festivalu jest Fundacja Media Klaster, a współorganizatorem łódzka szkoła filmowa.