Podczas tej edycji polskiego Tygodnia Mody prezentowane będą trendy w modzie na wiosnę-lato 2011, a festiwalowe imprezy odbywać się będą w Manufakturze, tzw. Białej Fabryce, czyli Centralnym Muzeum Włókiennictwa oraz w starych łódzkich fabrykach - Bielniku i Elektrowni. W dniach 15-17 października w ramach Alei Projektantów na dziedzińcu Białej Fabryki będzie można obejrzeć premiery kolekcji czołowych projektantów z Polski i z zagranicy. Swoje prace zaprezentują m.in. duet Paprocki & Brzozowski, MMC Studio Design, Agnieszka Maciejak, Joanna Klimas, Łukasz Jemioł, Nenukko, Andrzej Lisowski-Delikatessen, Marcin Giebułtowski, Michał Szulc, Natalia Jaroszewska czy Natasha Pavluchenko. Gośćmi specjalnymi Tygodnia Mody będą m.in. projektant polskiego pochodzenia tworzący w Berlinie, odkrycie ostatniego berlińskiego Fashion Week Dawid Tomaszewski, projektant i wykładowca szkoły w Antwerpii Thorbjorn Uldam oraz portugalski kreator mody Miguel Vieira. Szef imprezy Jacek Kłak podkreślił w poniedziałek, że w tej edycji organizatorzy postawili na wysokiej klasy kolekcje i bardzo nowoczesnych projektantów. Szybko rozwija się także strefa off-owa, gdzie swoje prace pokaże 12 projektantów, m.in. Jagoda Piekarska, Paulina Ślizga, Maldoror, Jacek Kłosiński "Hyakinth", Ewelina Klimczak, Martyna Czerwińska "Mysikrólik", Marcin Podsiadło, Marta Siniło czy Konrad Parol. W ocenie Kłaka sukcesem jest to, iż na tegoroczną imprezę przyjeżdżają fachowcy i przedstawiciele prasy zagranicznej z "najwyższej półki", choć jak przyznał, zabraknie być może wielkich nazwisk kreatorów mody. - Uważam, że będzie ciekawie, a wielkie nazwiska wiążą się z dużymi pieniędzmi. Tak jest z większością celebrytów. Chcąc mieć wielkie nazwiska w Łodzi, musimy mieć wielkich sponsorów, a w dobie kryzysu jest to jeszcze niemożliwe - powiedział. Podczas Fashion Week będzie można zajrzeć do znajdujących się w Białej Fabryce tzw. showroomów, w których ogólnie dostępne będą autorskie kolekcje ubrań i akcesoriów. Zaplanowano także cykl szkoleń i seminariów pod hasłem "Let Them Know". - Wprowadzamy ten projekt, bo chcemy edukować i szkolić projektantów. Chcemy z nich stworzyć prawdziwych menadżerów swojego własnego biznesu, czyli tworzyć coś, co mieści się pod pojęciem przemysłu kreatywnego - zapowiedział Kłak. Wśród wydarzeń towarzyszących jesiennej edycji imprezy znajdą się m.in. piąta edycja Manufaktura Fashion Week - Fast Fashion 2010 oraz Akademia Stylu Elle w Manufakturze. W ramach tej imprezy w dniach 8-10 października swoje kolekcje pokażą m.in. Grzegorz Gonsior, Joanna Wysoczańska, Kamila Gawrońska-Kasperska; zaplanowano także pokaz autorskich kolekcji studentów łódzkiej ASP oraz kolekcji finalistów "Złotej Nitki". Dla miłośników ekologii swoje propozycje pokażą projektanci tworzący z materiałów recyklingowanych w ramach konkursu Re-Act Fashion Show, który odbędzie się w Teatrze Wielkim w Łodzi. Nie zabraknie też tradycyjnej Gali Dyplomowej studentów Katedry Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Tydzień Mody poprzedzi "Szwalnia - tylko dla profesjonalistów", czyli impreza seminaryjno-wystawiennicza, na której zaprezentują się czołowe firmy odzieżowe z całej Polski. "Szwalnia" odbędzie się w dniach 29-30 września w hotelu andels. Organizatorzy Tygodnia Mody chcą w przyszłości nadal organizować dwie edycje imprezy w ciągu roku - wiosenną i jesienną. - To jest konieczność. Chcąc być na poziomie światowym i być traktowanym poważnie na świecie, musimy mieć edycje dwa razy w roku i w takich terminach, które są dopasowane do kalendarzy europejskich - zaznaczył Jacek Kłak. Organizatorami Tygodnia Mody są FashionPhilosophy Fashion Week Poland i Urząd Miasta Łodzi. Pierwsza edycja impreza w Łodzi odbyła się wiosną ubiegłego roku. Gośćmi Fashion Week byli dotąd m.in. Agatha Ruiz de La Prada, Kenzo Takada i Patrizia Gucci.