Akt erekcyjny na olbrzymim placu budowy wmurowano w asyście władz miasta i regionu: prezydenta Łodzi Jerzego Kropiwnickiego, wiceprezydenta Włodzimierza Tomaszewskiego, wojewody łódzkiej Jolanty Chełmińskiej oraz marszałka Włodzimierza Fisiaka. Inwestycję poświęcił biskup Ireneusz Pękalski. - Aż trudno uwierzyć, że znajdujemy się dziś w takim momencie rozwoju lotniska - powiedział prezydent J. Kropiwnicki. - Kiedyś było to miejsce, z którego kilkanaście osób wylatywało do Warszawy. Dzisiaj mamy w zasięgu basen Morza Śródziemnego i Europę we wszystkich możliwych kierunkach. Nie ma wątpliwości, że III terminal będzie przełomem w historii łódzkiego portu. O przeszłości, ale i przyszłości portu im. W. Reymonta mówił marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak. - To już prawie 85 lat historii tego lotniska - wspominał marszałek W. Fisiak. - Dla mnie jest ważne, aby Łódź - serce regionu - była skomunikowana z całym światem. Sprawdza się też wizja rozwoju województwa, które staje się fantastycznym placem budowy. Wykonawcą terminalu będzie konsorcjum firm Hochtief Polska sp. z o.o., Warbud S.A., Hochtief Construction AG. Inwestycja ma zostać zrealizowana w przeciągu 18 miesięcy, a jej wartość szacowana jest na około 190 mln zł brutto. Na powierzchni prawie 25 tys. metrów kwadratowych będzie obsługiwanych od 1,5 mln do 3 mln pasażerów. Ma znaleźć się w nim miejsce dla "pasażu handlowego" artykułów wolnocłowych, czy nowych punktów gastronomicznych. Budynek portu będzie miał 137 m długości, do 80 m szerokości i 15 m wysokości, a jego nowoczesna elewacja zewnętrzna zostanie wykonana ze szkła i aluminium. Będzie posiadał 4 główne kondygnacje użytkowe: piwnicę, parter, antresolę z pomieszczeniami socjalnymi, piętro (gastronomia, handel, usługi, pomieszczenia administracyjne), kondygnację techniczną oraz 20-metrową wieżę dyżurnych portu. Co ciekawe, najniższa kondygnacja będzie znajdować się 5 metrów pod ziemią. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z pieniędzy Regionalnego Programu Operacyjnego. Obecnie na lotnisku funkcjonują trzy terminale: terminal I i terminal II oraz cargo. Pierwszy, zmodernizowany w 1997 r., jest terminalem krajowym, obsługującym obecnie lotnictwo ogólne i loty VIP-ów. Ulokowane tu są m.in. wypożyczalnia samochodów, lotnicze firmy usługowe, pomieszczenia wypoczynkowe dla pilotów, lotniskowe biuro meteorologiczne, straż graniczna i policja. Drugi, wybudowany w 2005 r., jest terminalem międzynarodowym, przeznaczonym do obsługi tanich linii lotniczych i czarterów. Terminal cargo otwarty 16 września 2009 r. obsługuje połączenia samolotów towarowych. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Łodzi.