W czwartek pełniący funkcję prezydenta Łodzi Tomasz Sadzyński podpisze w Ministerstwie Infrastruktury umowę o dofinansowanie budowy trasy ze środków unijnych - poinformowała w środę Agata Magin z łódzkiego magistratu. Trasa Górna to w ostatnich latach najważniejsza inwestycja drogowa w Łodzi. Przebiegać będzie na odcinku od skrzyżowania al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej do ul. Rzgowskiej w Łodzi. Przetarg na budowę trasy wygrała firma Mosty Łódź. Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach. Pierwszy obejmie 2-kilometrowy odcinek od ul. Paradnej do ul. Rzgowskiej. W drugim etapie powstanie 2,4-km odcinek, od ul. Pabianickiej do ul. Paradnej. Do końca 2011 roku ma powstać projekt budowlany. Przewidywane zakończenie inwestycji to koniec 2013 r. Projekt zakłada budowę wielopoziomowych i jednopoziomowych skrzyżowań oraz tuneli. Skrzyżowanie trasy z ul. Rzgowską ma być trójpoziomowe. Powstanie tunel w kierunku planowanego węzła autostrady A1, skrzyżowanie z ul. Rzgowską oraz estakada łącząca tę ulicę z projektowaną trasą. W ramach inwestycji przewidziano m.in. wykonanie robót ziemnych, wzmocnienie gruntu, rozbiórkę istniejących budynków i obiektów, budowę sygnalizacji świetlnej, urządzeń odwadniających, kanalizacji deszczowej. Torowiska, a także urządzenia kolejowe i energetyczne mają być przebudowane, a rzeka Olchówka - uregulowana. Wartość inwestycji to 421 mln zł. Połowa środków pochodzić będzie z funduszy unijnych w ramach programu Infrastruktura i Środowisko oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, a reszta - z kasy miasta.