Ów kontekst to w przypadku łódzkiego muzeum tradycja konstruktywistycznej awangardy oraz jej powojennych kontynuacji, w przypadku muzeum Abreiberg z Möenchengladbach zaś - minimalizm i konceptualizm lat 60. i 70. Wystawa nie służy jednak przypomnieniu tamtych artystycznych fenomenów, skupia się natomiast na współczesnych możliwościach ich aktualizacji i przepracowania. Pokazuje twórczość, która mniej lub bardziej manifestacyjnie odwołuje się do form i kodów wypracowanych na użytek awangardowych i neoawangardowych strategii, przy czym odwołuje się nie po to, by je bezrefleksyjnie eksploatować, lecz po to, by dokonać ich przewrotnego recyklingu na własny użytek i do własnych celów. Zasadniczym odniesieniem jest sztuka dwóch artystów, których losy splotły się z losami stojących za projektem muzeów: Edwarda Krasińskiego (1925-2004) i Marcela Broodthaersa (1924-1976). Dokonywane przez nich operacje na zastanych strategiach artystycznych zdają się bowiem zapowiadać, a zarazem wchodzić w intrygującą korespondencję z praktykami stosowanymi przez wielu dzisiejszych twórców. Projekt realizowany jest w ramach cyklu "Europejskie Partnerstwa" zainicjowanego oraz wspieranego przez Goethe-Institute oraz Kunststiftung NRW. Kuratorzy: Susanne Titz, Jarosław Suchan, Andrzej Przywara Wernisaż: 13 grudnia, godz. 18. Wystawa czynna do 24 lutego 2008 roku. Muzeum Sztuki w Łodzi, ul. Więckowskiego 36.