Jak powiedziała rzeczniczka Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta Ewa Bieńkowska, w nowym terminalu pierwsi zostali odprawieni pasażerowie, którzy przylecieli rano do Łodzi z Gdańska, a także odlatywali do tego miasta. Kolejni pasażerowie - także rejsu do Gdańska - w nowym terminalu zostaną odprawieni w piątek. Według władz lotniska nowy obiekt przejmie obsługę pasażerów stopniowo. Szacuje się, że operacja przeniesienia ruchu ze starego budynku może potrwać od czterech do ośmiu tygodni. Na początek terminal przejmie ruch związany z połączeniem do Gdańska, obsługą kibiców przylatujących na Euro 2012 oraz z czarterami. Jak powiedziała Bieńkowska, na razie lotnisko ma potwierdzone dwa loty związane z Euro - w poniedziałek ma przylecieć z Moskwy samolot z 30 pasażerami, a 21 czerwca - z 12 osobami z Niemiec. Terminal o powierzchni 26,5 tys. m kw. ma cztery kondygnacje (w tym jedną podziemną. Odprawa bagażowa odbywa się na parterze budynku na 14 stanowiskach. Dodatkowe 15. stanowisko - tzw. linia czerwonej odprawy - przeznaczone będzie dla osób, które zadeklarowały coś do oclenia. Wydzielono również przejście dla VIP-ów, z własnym stanowiskiem kontroli. Przed odlotem podróżni będą mieli do dyspozycji dwie poczekalnie, będą też mogli przejść do pasażu handlowo-usługowego czy skorzystać z oferty gastronomicznej. W budynku znajdują się też pomieszczenia handlowe, usługowe, biur podróży, linii lotniczych i administracyjne. Jest też taras widokowy, a przed terminalem parking dla 300 aut. Maksymalna przepustowość nowego obiektu wynosić ma 1300 pasażerów na godzinę, a rocznie będzie mógł obsłużyć 1,5-2 mln osób. Przedstawiciele lotniska szacują, że w br. będzie to 480-530 tys. pasażerów. Razem z zapowiadanymi nowymi połączeniami, łódzkie lotnisko obsługiwać będzie jesienią 21 regularnych połączeń. Według przedstawicieli lotniska, budowa samego obiektu kosztowała 171 mln zł, a wraz z całą infrastrukturą koszt inwestycji wyniósł 195 mln zł. Największym udziałowcem w Porcie Lotniczym Łódź im. Władysława Reymonta jest miasto Łódź (94 proc. udziałów), a ponad 5 proc. ma samorząd województwa łódzkiego.