Pociąg jest pierwszym z serii czterech pojazdów modernizowanych w ramach programu "Inwestycja w tabor kolejowy - modernizacja czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57". Realizacja całego programu będzie kosztowała 36 mln zł. Prawie 25 mln z tej kwoty to dofinansowanie unijne. Wkład własny woj. łódzkiego stanowi niemal 11 mln zł. Po torach woj. łódzkiego jeżdżą już trzy wcześniej zmodernizowane składy kolejowe. - Modernizacja dworca Łódź Fabryczna, nowa linia do Łowicza czy modernizacja taboru kolejowego są działaniami zmierzającymi do tego, by za kilka lat łodzianie mogli po województwie i całej Polsce podróżować komfortowo i wygodnie. Rok temu składaliśmy obietnicę, że do Pabianic, Zduńskiej Woli i Sieradza będzie można dojeżdżać nowoczesnym pociągiem. Ta obietnica się spełnia. Od dziś na tej trasie będzie jeździł pierwszy z czterech zmodernizowanych pociągów EN57 - powiedział podczas uroczystości oddania składu do użytku marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień. W modernizowanych składach EN57 znajdują się m.in. ergonomiczne fotele z logo woj. łódzkiego, przyciemniane szyby, gniazdka do podłączenia przenośnych urządzeń elektronicznych, klimatyzowane przedziały, automatyczne drzwi międzywagonowe, monitory LCD, wieszaki na rowery, systemy dotykowego uruchamiania drzwi oraz urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom niepełnosprawnym. Pociągi otrzymują nowy, bardziej dynamiczny kształt czoła i reflektorów. Instalowane są na nich lżejsze pantografy, monitorowane przez kamery zamontowane na dachu. Nowoczesne systemy hamulcowe zapewniają poprawę płynności jazdy pociągu. Modernizację łódzkich pociągów przeprowadza firma Newag z Nowego Sącza.