Łódzka prokuratura, która prowadzi śledztwo w sprawie tzw. karalnej niegospodarności w spółce, złożyła do sądu wniosek o przedłużenie aresztu dla podejrzanych o kolejne trzy miesiące - poinformował w czwartek jej rzecznik Krzysztof Kopania. Jak powiedział Kopania, nowe zarzuty łączą się z przetargiem na budowę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ŁTR). Według śledczych W. "wchodził w porozumienie z innymi osobami mające na celu wpływ na wyniki przetargu". Poza tym b. prezes usłyszał zarzut karalnej niegospodarności. Miał on wyrządzić MPK szkodę na kwotę co najmniej 600 tys. zł. Podobne zarzuty postawiono Jarosławowi M., z tym tylko, że kwota była o ponad 70 tys. zł większa. Dodatkowo M. usłyszał zarzut poświadczenia nieprawdy. Kopania dodał, że w związku ze śledztwem zarzuty poświadczenia nieprawdy postawiono kolejnym dwóm osobom - ówczesnemu kierownikowi sekcji projektów MPK Januszowi A. oraz ówczesnemu kierownikowi zakładu torów i sieci w spółce Danucie R. Krzysztof W. oraz Jarosław M. zatrzymani zostali w styczniu tego roku przez funkcjonariuszy CBA. 42-letni Krzysztof W. został zatrzymany w siedzibie MPK w Łodzi; 37-letniego Jarosława M. zatrzymano w Krakowie. CBA przeszukało siedzibę MPK i mieszkania obu zatrzymanych. Zatrzymania mają związek ze śledztwem, które od roku CBA i prokuratura prowadzą w sprawie tzw. karanej niegospodarności. Dotyczy ono przetargów na budowę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. W kwietniu ubiegłego roku CBA zabezpieczyło dokumentację przetargową ŁTR po zawiadomieniu złożonym przez łódzkich radnych Lewicy. Według lokalnych mediów z zawiadomienia wynikało, że dyrektor zarządzający był w czasie prowadzenia procedury przetargowej członkiem rad nadzorczych spółek będących udziałowcami firm, które wygrały przetargi na dwa etapy budowy ŁTR. Przedstawiono im wtedy zarzuty żądania w związku z pełnioną funkcją publiczną korzyści majątkowych w łącznej kwocie blisko miliona złotych, a następnie przyjęcia części tej sumy. Dotyczą one lat 2006-2007. Podejrzani nie przyznają się do zarzucanych im czynów. ŁTR to największy projekt komunikacyjny w regionie łódzkim, który sfinansowany został w dużej części ze środków unijnych. Wartość inwestycji wyniosła ponad 260 mln zł. Zakończona w czerwcu 2008 roku inwestycja polegała na zmodernizowaniu 16 km trasy tramwajowej w Łodzi. W ramach projektu wymieniono tory i sieć trakcyjną oraz zmodernizowano ponad 30 przystanków.