Nagroda "ms" przyznawana jest od kilku lat za szczególne wsparcie udzielone Muzeum Sztuki oraz wkład w rozwój tej instytucji. Wręczenie odbyło się w piątek. Dyrektor muzeum Jarosław Suchan liczy, że Nagroda będzie zachętą dla kolejnych mecenasów do wspierania kultury. - Kultura to dobra inwestycja. Oczywiście zyski, jakie przynosi, nie są do końca wymierne, ale tak naprawdę nie mniej, a może nawet bardziej dla przyszłości nas wszystkich ważne - uważa Suchan. Bank Pekao objął mecenatem wystawy z cyklu "Ekonomia daru" w 2011 r. Wsparcie dla tego konkretnego projektu nie było przypadkowe, bowiem twórcy cyklu postawili pytanie o wartość daru i jego znaczenie dla przyszłości. Jednym z przedsięwzięć w ramach "Ekonomii daru" był projekt artystyczno-edukacyjny "WIKIzeum", związany z podarowaniem muzeum dzieł Josepha Beuysa, w ramach akcji artysty "Polentransport" z 1981 roku. "WIKIzeum" pokazało działalność artysty - jego utopie artystyczno-społeczne - jako zrealizowane. Pokazało, że dziś jesteśmy beneficjentami idei Beuysa (wolna edukacja, ekologia, teoria rzeźby społecznej, w której każdy jest artystą) sprzed 30-40 lat. Według rzeczniczki muzeum Martyny Sztaby, tytuł wystawy odnosi się do ogólnej dostępności wiedzy i kultury, pomocy niesionej nieodpłatnie, z czystej, bezinteresownej chęci dzielenia się doświadczeniem i pomysłami. - Sztuka to kapitał nie tylko finansowy, ale również symboliczny i społeczny. Trudno byłoby go jednak realizować i pomnażać, gdyby nie kapitał mecenasów, inwestowany w sztukę nawet w trudnych czasach kryzysu - zaznaczyła Sztaba. Nagroda "ms" przyznawana jest przez Muzeum Sztuki instytucjom, firmom, przedstawicielom mediów i osobom prywatnym jako forma uznania za szczególne wsparcie udzielone placówce. Ma ona promować postawę aktywnego działania na rzecz kultury. Dotychczas laureatami nagrody byli: dziennikarka łódzkiej "Gazety Wyborczej" Marzena Bomanowska, założyciel Fundacji Signum Jarosław Przyborowski oraz producent filmowy i właściciel Opus Film Piotr Dzięcioł. Muzeum Sztuki w Łodzi jest drugą - po Museum of Modern Art w Nowym Jorku - najstarszą na świecie instytucją gromadzącą i promującą sztukę nowoczesną. Gromadzenie zbiorów rozpoczęło się w roku 1929 z inicjatywy grupy wybitnych artystów: Władysława Strzemińskiego, Katarzyny Kobro i Henryka Stażewskiego. Łódzka kolekcja sztuki nowoczesnej jest unikatowa w skali światowej: jako jedyna kolekcja muzealna powstawała dzięki darom od twórców. Znajdują się w niej dzieła m.in. artystów z kręgu kubizmu, futuryzmu, dadaizmu, surrealizmu czy unizmu. W zbiorach muzeum są także prace z zakresu sztuki nowych mediów, filmu eksperymentalnego i wideo.