Jak poinformował w poniedziałek rzecznik ŁSSE Marcin Kwintkiewicz jurorzy z "fDi Magazine" - należącego do Grupy Financial Times - oceniali, jak poszczególne miasta, kraje, regiony czy strefy ekonomiczne wykorzystują marketing, strategie lub innowacje internetowe, aby zachęcić i przyciągnąć inwestorów. - Sprawdzali m.in. strony internetowe, aktywność w social media, a także innowacje i strategie w obszarze marketingu internetowego - wyjaśnił Kwintkiewicz. Jak dodał, w kategorii stref ekonomicznych ŁSSE zajęła czwarte miejsce na świecie i pierwszą pozycję w Europie. Przed Łódzką Strefą znalazły się: Ras Al Khaimah Free Trade Zone (Zjednoczone Emiraty Arabskie), Daegu-Gyeongbuk Free Economic Zone (Korea Południowa), Ohio Aerospace Hub (Stany Zjednoczone). Na piątym miejscu uplasowała się strefa z Litwy - Klaipeda Free Economic Zone. Według rzecznika ŁSSE jurorzy docenili m.in. przebudowanie strony głównej Strefy (www.sse.lodz.pl) (w językach: polskim, angielskim, niemieckim, włoskim i chińskim), co przyniosło w tym roku 30 proc. wzrost jej odwiedzin, a także uruchomienie mapy interaktywnej terenów inwestycyjnych ŁSSE. Usługa ta pozwala m.in. na zbliżanie mapy, uzyskanie dodatkowych informacji o obiektach, a na stronie znajduje się także interaktywna galeria zdjęć terenów inwestycyjnych. W tym roku Strefa uruchomiła także serwis pośrednictwa nieruchomości poza Strefą, dzięki któremu pośredniczy w sprzedaży nieruchomości inwestycyjnych znajdujących się w dyspozycji samorządów i osób prywatnych, a także stronę internetową związaną z unijną kampanią "Łódzkie - Strefa Biznesu Szyta na Miarę". Wydaje także newsletter, który trafia do kilkuset odbiorców. ŁSSE pochwalić się może także m.in. fan page na Facebooku (ponad 2,5 tys. fanów), kontem na YouTube (wzrost oglądalności filmów i spotów o ponad 120 proc.), twitterze oraz LinkedIn. Według przedstawicieli Strefy w tym roku o ponad 50 proc. wzrosła także liczba artykułów w prasie o ŁSSE, dzięki temu wartość ekwiwalentu reklamowego - po trzech kwartałach - szacuje się na 2,7 mln zł. "To czterokrotnie więcej niż roczne nakłady ŁSSE na PR, marketing i reklamę" - dodał rzecznik. Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna ŁSSE powstała w 1997 r. Składa się z 44 podstref w trzech województwach: łódzkim, mazowieckim i wielkopolskim. Działa w niej ponad 150 inwestorów. Najsilniejsze branże obecne w strefie to: AGD, kosmetyczno-farmaceutyczna, BPO, IT oraz branża motoryzacyjna. Wśród największych inwestorów są: Indesit, ABB, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego czy koncern Procter & Gamble. Wartość nakładów inwestycyjnych wyniosła dotąd 9,6 mld zł, natomiast liczba zadeklarowanych miejsc pracy sięga 26 tys.