W tym roku władze Łodzi zachęcały do promowania walorów estetycznych nie tylko w kategorii "witryna roku" i "elewacja roku", ale namawiały także do większych starań o urodę lokalnych podwórek. O nagrody finansowe walczyło łącznie 21 podmiotów. Jury zdecydowało, że najładniejsza witryna należy do sklepu odzieżowego "Lola" przy Piotrkowskiej 59 (firma Dresscode Sp. z o o). Doceniono ją za dopełnienie wnętrza lokalu kulturą wystawienniczą. Najatrakcyjniejsza elewacja w mieście znajduje się przy Piotrkowskiej 19 (Wspólnota Mieszkaniowa Nieruchomości). Tutaj szacunek ekspertów zyskało odtworzenie detalu architektonicznego i powrót do historycznej kolorystyki. Wyróżnienie w tej kategorii zdobyła również elewacja przy ul. Piotrkowskiej 49 (Urszula Harast). Za zagospodarowanie przestrzeni podwórza, wydobycie jego historycznych elementów oraz trafny dobór kompozycji roślinnych uhonorowano podwórko przy ul. Piotrkowskiej 51 ( "Nieruchomości" Grzegorz Furtak). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymało także podwórko przy ul. Piotrkowskiej 89 (spółka Olimpu Investment). Ci, którzy w konkursie postanowili zmierzyć się z estetycznymi wyzwaniami otrzymali od 5 tys. zł (witryna roku) przez 40 tys. zł. ( podwórze roku) do 60 tys. zł. (elewacja roku). - Cieszę się nie tylko z tych nagród, ale także z tak dużej liczby zgłoszeń w tegorocznym konkursie - mówił prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki. - Mam nadzieję, że podobnie jak w tym roku, tak i w przyszłym będziemy mieli ogromne problemy z wyłonieniem zwycięzców. - Propagowanie ulicy Piotrkowskiej jako reprezentacyjnego fragmentu Łodzi oraz mobilizacja mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji do podejmowania prac związanych z podniesieniem walorów estetycznych budynków, witryn i podwórek są ważne w kontekście całego miasta - twierdzą architekci. - Zmiana oblicza Piotrkowskiej to zmiana oblicza Łodzi - przekonuje Włodzimierz Adamiak, pełnomocnik prezydenta ds. ulicy Piotrkowskiej. - Oczywiście jedna recepta czy jeden pomysł nie rozwiąże problemów tej ulicy. Jednak zależy mi na tym, aby w świadomości mieszkańców główna ulica miasta była inna niż wszystkie. To ma być kawałek przestrzeni, z którego łodzianie będą dumni. Konkurs jest jednym z działań zapisanych w "Strategii dla ulicy Piotrkowskiej". ed Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Łódź.