Przedstawiciele miast, którym przyznano ten prestiżowy tytuł bądź otrzymają go w najbliższych latach, zaprezentowali strategie marketingowo - promocyjne swoich projektów. Ciekawą prezentację przedstawił Luksemburg, który w tym roku jest Europejską Stolicą Kultury. Jego przedstawiciel, Ronald Dofing, ambasador Luksemburga w Polsce, zaznaczył w swoim wystąpieniu, iż siłą napędową naszej kandydatury jeśli chcemy wygrać rywalizację musi być promocja miasta tak, aby każdy kto przyjedzie do Łodzi mógł się z nią utożsamić i znaleźć coś siebie. - To, że jesteśmy w tym procesie aktywni jest dobrą drogą. Łódź to miasto posiadające szczególną tożsamość, która wiąże się z dorobkiem europejskim -zaznaczył wiceprezydent Łodzi Włodzimierz Tomaszewski. W czasie spotkania wiceprezydent Tomaszewski zadeklarował, że Łódź będzie się promować także poprzez przystąpienie do AVEC, czyli Stowarzyszenia Europejskich Miast Kultury. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Łódź.