Promocja miasta otwartego na pełnych pasji i dynamicznych mieszkańców wystartuje 1 maja. Zakrojona na szeroką skalę kampania reklamująca projekt "Młodzi w Łodzi" ma nie tylko skłonić przedsiębiorczych i dynamicznych ludzi do pozostania w mieście, ale i zmienić jego wizerunek. W projekt zaangażowane są łódzkie uczelnie wyższe oraz 26 największych pracodawców lokalnych, m.in. Delll czy Gillettte. - Od kilku lat próbujemy przekazać inny obraz miasta i zerwać z wizerunkiem smutnej, pofabrycznej Łodzi - mówił prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki. - Naszym największym atutem są doskonałe uczelnie i fantastyczni młodzi ludzie. To oni stanowią magnes dla inwestorów, którzy pomagają tworzyć tutaj ośrodek na miarę XXI w. i pokazują, że Łódź to miasto nie tylko do zarabiania, ale także do życia. Kampanie promocyjne, które walczą o młodych i wykształconych ludzi prowadzą prawie wszystkie większe miasta. Łódzka strategia ma być inna - podkreślają władze miasta. - To nie jest tylko nowa promocja starego miasta, a my poza kampanią oferujemy lepsze rozwiązanie - pakiet konkretnych propozycji. Jesteśmy skazani na sukces. A te konkrety to m.in. portal praktyk i staży, w którym pracodawcy mogą ogłaszać nabór na stanowiska dla praktykantów, a chętnym do zawodowej nauki ma pomóc w zdobywaniu doświadczenia. Studenci będą mieć także dostęp do większej pomocy finansowej poprzez rozbudowany system stypendialny, ufundowany zarówno przez pracodawców, jak i UMŁ, oraz możliwość skorzystania z bezpłatnych lektoratów. Zyskają również uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, dla których opracowano strategię kształcenia zawodowego. System monitoringu pracy aglomeracji łódzkiej ma zapewnić dostosowaną do potrzeb miasta politykę rynku pracy oraz wykazać jakie zawody i specjalizacje są obecnie w Łodzi najchętniej poszukiwane. Firmy, które wezmą udział w projekcie mogą również wiele zyskać. Logotyp takiej firmy znajdzie się m.in. na stronie internetowej projektu, materiałach informacyjnych, prezentacjach oraz serwisie dotyczącym praktyk. Wszystkie atuty miasta mają być widoczne na bilbordach w całym kraju, bannerach w internecie, kinowych spotach oraz słyszalne na antenie Radia Eska. Od września 2008 roku miasto będzie reklamować hasło "Łódź przełamuje stereotypy", a na wiosnę przyszłego roku ruszy kampania wizerunkowa zatytułowana "Łódź robi karierę". (ed) Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Łodzi.