Jak poinformowała rzeczniczka łódzkiej policji podinsp. Joanna Kącka, do wypadku doszło przed godz. 10. - Jak wynika ze wstępnych ustaleń, zawaliła się część stropu w nowo budowanej części tunelu na budowie dworca Łódź-Fabryczna. W wyniku wypadku zginął 33-letni pracownik - powiedziała Kącka. Okoliczności wypadku bada policja, prokurator oraz przedstawiciele nadzoru budowlanego i Państwowej Inspekcji Pracy. Prace przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym w przyszłości wjadą pociągi do podziemnej stacji Łódź Fabryczna od strony wschodniej rozpoczęły się jesienią ub.r. Zgodnie z projektem obiekt ma mieć ok. 1,5 km długości. Tunel wykonywany jest w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi są ściany szczelinowe, żelbetowa płyta denna oraz płyta stropowa górna - rozpierająca. Prace przy budowie tunelu mają zakończyć się wiosną. Dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi znajdzie się 8 m pod ziemią. Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, będzie stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być jednym z najważniejszych elementów Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się też m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, parkingi dla samochodów. Dworzec na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta buduje konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Zakończenie zaplanowano na 2015 r., a koszt inwestycji szacuje się na 1,75 mld zł brutto.