Zamykane są nowe odcinki ulic, co powoduje utrudnienia w poruszaniu się samochodami, autobusami i tramwajami. Rada Miejska postanowiła powołać doraźną Komisję ds. Organizacji Ruchu Drogowego. - Kusiło mnie, aby zaprezentować, jak źle prowadzone są remonty na łódzkich ulicach, ale nie zrobię tego - powiedział projektodawca uchwały radny Maciej Rakowski. - Stan organizacji ruchu na wyłączanych odcinkach nie jest doskonały i my radni powinniśmy się temu przyjrzeć. Ruch na ulicy Narutowicza przed remontem był płynny, choć może nie po najlepszej nawierzchni. Teraz położono nowy asfalt i zamontowano sześć czy siedem sygnalizatorów świetlnych, które spowodowały korki. Jednocześnie w tym samym czasie, gdy była zamknięta ulica Narutowicza, ograniczono ruch na ul. Tuwima oraz na kolejnej równoległej ulicy Jaracza. Chcę, by po Łodzi jeździło się sensownie. Radni mieli wątpliwości co do długości trwania komisji oraz do jej nazwy. - Przecież to nie znaczy, że będziemy sterować ruchem na ulicach - wyjaśnił radny M. Rakowski. - Istnieje już Komisja Zdrowia, a jej zadaniem nie jest leczenie ludzi. Radny Adamczyk zastanawiał się, czy lepszą formą kontaktu z urzędnikami nie są interpelacje. Komisja będzie czuwać nad koordynacją wszelkich prac remontowych na łódzkich ulicach, tak by były one jak najmniej uciążliwe dla ich mieszkańców. - Istnieje potrzeba powołania tej komisji - powiedział przewodniczący RM Tomasz Kacprzak. - Remonty nie przebiegają tak, jakby mogły. Może jest zła technologia remontów, może należałoby te prace prowadzić w nocy, tam gdzie nie ma osiedli mieszkaniowych. Dzięki tej komisji poznamy, jakie są problemy z przetargami i remontami. Nowa komisja została powołana na 6 miesięcy i do pracy w niej zgłosiło się czterech radnych. Przypomnijmy na remonty łódzkich ulic ZDiT wygospodarował 7 mln złotych, z czego ponad 1,6 mln pochodzi z dochodów ze strefy płatnego parkowania. Rada Miejska przekazała na remonty dróg 7 mln zł. Pozyskano również 11,5 mln zł. z Ministerstwa Transportu. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Łodzi.