Rekrutację wspiera akcja promocyjno-informacyjna pod hasłem "Stypendia, akademiki, lektoraty - fundują łódzcy pracodawcy" - poinformował w czwartek łódzki magistrat. W trzech dotychczasowych edycjach programu stypendialnego firmy ufundowały łącznie 67 stypendiów dla najlepszych studentów łódzkich uczelni, sfinansowały miejsca w akademikach dla dziewięciu studentów oraz dodatkowy lektorat z języka angielskiego dla 42. W naborach do programów złożono dotąd w sumie ponad 800 wniosków. W roku akademickim 2011/2012 swój udział w akcji stypendialnej zadeklarowało 20 łódzkich firm. Najwięcej stypendiów dla najlepszych studentów wybranych kierunków sfinansują: Dalkia (4 stypendia), BSH (3) oraz Procter&Gamble (2). Kilkanaście innych firm zobowiązało się do ufundowania stypendiów pojedynczym studentom. Trzy firmy zapewnią zwrot kosztów zakwaterowania w domu studenckim wybranej uczelni, a trzy kolejne ufundują dodatkowe lektoraty z języka angielskiego. Rekrutacja do programów stypendialnych poszczególnych pracodawców potrwa do 28 października; w przypadku firmy Procter&Gamble oraz lektoratów do 21 października. Regulaminy programów stypendialnych oraz odpowiednie wnioski można pobrać na stronie www.mlodziwlodzi.pl. Jednocześnie od października studenci łódzkich uczelni będą mogli wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach "Twoja kariera w Twoich rękach" oraz nowej edycji akcji "Poznaj łódzkich pracodawców" - cyklu wizyt w łódzkich firmach. Program "Młodzi w Łodzi", przygotowany przez Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi przy współpracy z uczelniami oraz pracodawcami, rozpoczął działalność w marcu 2008 roku. Jego celem jest zachęcanie młodych ludzi do wiązania swojej przyszłości z Łodzią, zwiększenie liczby kandydatów na studia na kierunkach preferowanych przez pracodawców, a także poprawa wizerunku miasta. Z programem współpracuje ponad 50 firm. W ramach programu m.in. uruchomiono portal praktyk i staży, realizowane są szkolenia "Twoja Kariera w Twoich rękach", konkurs na najlepszy biznesplan "Mam Pomysł na Biznes" oraz kampanie promocyjno-informacyjne skierowane do młodych ludzi.