Według drogowców wykonawcy pozostało jeszcze ok. 20 km drogi do uporządkowania. Przebudowa liczącego w sumie 84 km fragmentu krajowej "ósemki" w woj. łódzkim i dostosowanie jej do standardu drogi ekspresowej kosztowała niemal 2,2 mld zł. Jak poinformował w czwartek Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA, zachodnia jezdnia (w kierunku Katowic) trasy S8 między granicą woj. mazowieckiego, a Piotrkowem Tryb. jest już przejezdna bez żadnych przeszkód. - Zakończono usuwanie tymczasowego oznakowania poziomego na tym fragmencie trasy i aktualnie prace z tym związane prowadzone są na jezdni prowadzącej w stronę Warszawy - zaznaczył. Wykonawcy pozostało jeszcze około 20 kilometrów drogi do uporządkowania. - Deklaruje on, że jeśli nie załamie się pogoda, w najbliższy weekend całym odcinkiem drogi ekspresowej S8 między Piotrkowem Tryb. a granicą województwa mazowieckiego pojedziemy bez przeszkód - zaznaczył Zalewski. Jeszcze w tym miesiącu mają się zakończyć także prace związane z budową przejścia podziemnego dla pieszych w Babsku. Budowa drogi ekspresowej S8 od Piotrkowa Tryb. do granic z woj. mazowieckiem pierwotnie miała się zakończyć przed Euro 2012. Podzielona była na dwa odcinki - liczący 61,2 km od Piotrkowa Tryb. do Rawy Mazowieckiej oraz mający 22,8 km długości fragment od Rawy Maz. do granicy z woj. mazowieckim. Trasa po przebudowie ma dwie jezdnie, po dwa pasy o szerokości 3,5 metra każdy w jednym kierunku. Dodatkowo na każdej jezdni wybudowano pas awaryjny. Jezdnia o nawierzchni betonowej przystosowana jest do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 tony na oś pojazdu. Na przebudowanym fragmencie trasy wybudowanych zostało w sumie 18 węzłów drogowych, łączących ją z drogami niższych kategorii. Powstało także wiele wiaduktów, mostów, przejazdów gospodarczych, przejść dla zwierząt i przejść podziemnych. Dłuższy odcinek trasy realizowało włosko-polskie konsorcjum, na czele którego stała firma Astaldi. Kontrakt opiewał na kwotę ponad 1,72 mld zł (brutto). Odcinek Rawa Mazowiecka - granica woj. mazowieckiego budowało konsorcjum Bilfinger - Berger Drogownictwo i Erbud, a jego koszt to 465,6 mln zł. Licząca ponad 800 km droga krajowa nr 8 jest polską częścią międzynarodowej trasy E67. Można nią przejechać od granicy z Czechami (Kudowa Słone) do granicy z Litwą (Budziska). "Ósemka" biegnie przez pięć województw: dolnośląskie, wielkopolskie, łódzkie, mazowieckie, podlaskie.