Tym razem do wyboru mamy trzy kategorie: do zeszłorocznych - "najlepiej zagospodarowanej witryny" i "najlepiej wykonanego tegorocznego remontu budynku", dodano "najlepiej zagospodarowane podwórze". A jest o co powalczyć, ponieważ zwiększono pulę nagród. Zwycięzca w kategorii "witryna roku" otrzyma 5 tys. zł, w kategorii "elewacja roku" - 60 tys. zł, a za "podwórze roku" - 40 tys. zł. Wszyscy zainteresowani wzięciem udziału w konkursie będą mogli zgłaszać się za ok. 2 tygodnie, kiedy będą już dostępne wnioski zgłoszeniowe. Konkurs zostanie rozstrzygnięty w pierwszej połowie grudnia. W ubiegłym roku zwycięzcą w kategorii "witryna roku" został salon "Adrian" przy ulicy Piotrkowskiej 46. Właściciel otrzymał 2,5 tys. zł. Przyznano także dwa wyróżnienia: sklepowi odzieżowemu "Lola" (ul. Piotrkowska 59) i pizzerii "Presto" (ul. Piotrkowska 142). Zwycięzcą w kategorii "elewacja roku" został budynek przy ulicy Piotrkowskiej 145. Właściciel wygrał 15 tys. zł. Przyznano także dwa wyróżnienia: dla elewacji budynku przy ul. Piotrkowskiej 114 i elewacji obiektu przy ul. Piotrkowskiej 17. Celem konkursu jest propagowanie ulicy Piotrkowskiej jako reprezentacyjnego fragmentu Łodzi oraz mobilizacja mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji do podejmowania prac związanych z podniesieniem walorów estetycznych budynków i witryn. Rozpisanie konkursu jest jednym z działań zapisanych w "Strategii dla ulicy Piotrkowskiej". J.Cz. Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Łódź.