W piątek, o 8.30 rozpoczęły się wejścia na żywo. Na szklanym ekranie najpierw pojawili się nasi najwybitniejsi sportowcy - złoci medaliści olimpijscy w wioślarstwie Tomasz Kucharski i Michał Jeliński oraz Łukasz Błaszkowski, mistrz Polski w Kia cee'd Lotos Cup prezentujący zwycięskie auto. Maciej Nowak, autor kulinarnych felietonów smakował potrawy regionalne przygotowane przez restauracje - Rusałka w Lubniewicach oraz Pasja w Gorzowie, a stylista Tomasz Jacyków podpowiadał gorzowskiej rodzinie - Oli, Adamowi i Antkowi Smętom, jak ubrać się na Wszystkich Świętych. O sentymencie do miasta rodzinnego, czyli Gorzowa, opowiadała ze swojego warszawskiego domu znana piosenkarka Krystyna Prońko. Natomiast na Starym Rynku pojawiło się małżeństwo znanych artystów od lat związanych z Gorzowem - Mieczysław Hryniewicz, aktor i Ewa Strebejko, scenograf - opowiadające o ciągłych powrotach do gorzowskiego domu. Prasówkę lokalnej prasy zrobili Elżbieta Kobelak, dziennikarka radia RMG FM oraz Zbigniew Borek, kierownik gorzowskiego oddziału Gazety Lubuskiej. Wielokulturowość Gorzowa podkreśliła krótka rozmowa z Rolfem Deckerem, Niemcem mieszkającym w Gorzowie od 20 lat oraz występ romskiego zespołu Terno, prowadzonego przez Edwarda Dębickiego. Prezydent Tadeusz Jędrzejczak zaznaczył, że Gorzów ma już 751 lat. Nie zabrakło przedstawicieli największej inwestycji przemysłowej w Gorzowie, firmy TPV Displays Polska, producenta monitorów i telewizorów LCD. Prowadzący Marcin Sawicki rozmawiając z Xue Wei i Thomasem Chen z TPV podkreślał, że kiedyś Gorzów słynął z kaset magnetofonowych ze Stilonu, ale teraz to się zmieni. O polityce opowiadali Mirosław, Arkadiusz i Maciej Marcinkiewiczowie. W telewizyjnym przedsięwzięciu chętnie uczestniczyli tłumnie zgromadzeni gorzowianie. - Częściej trzeba pokazywać Gorzów i ludzi tu mieszkających - mówił Jerzy Nowakowski. Koordynatorem telewizyjnego przedsięwzięcia był wydział rozwoju i promocji miasta. - Przeprowadzone we wrześniu badania wizerunkowe przez Korporację Badawczą Pretendent pokazały, że jeżeli chcemy, aby miasto było pozytywnie i przyjaźnie kojarzone, powinniśmy realizować to przez media elektroniczne o zasięgu ogólnokrajowym. Najlepiej w programach lekkich, rozrywkowych, posiadających dużą widownię, tak jak np. "Dzień dobry TVN" - mówi Małgorzata Pera, naczelnik wydziału rozwoju i promocji miasta. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.