Tegoroczna edycja Festiwalu w Łódź Art Center potrwa trzy dni. Jego hasłem przewodnim są "kontrowersje" w przekazach reklamowych. W imprezie wezmą udział m.in. pracownicy agencji reklamowych, specjaliści od marketingu i public relations i studenci zainteresowani pracą w branży reklamowej. - Zaplanowaliśmy wiele ciekawych wykładów oraz praktycznych warsztatów, podczas których będziemy dyskutować na temat granic dobrego smaku w reklamie, a także zastanawiać się czy szokujący przekaz reklamowy jest zawsze skuteczny - zapowiada dyrektor Festiwalu Adam Radoń. Wśród festiwalowych gości będą m.in. Wally Ollins - światowej sławy specjalista w budowaniu marek. Pomagał on m.in. Hiszpanii i Portugalii zmienić wizerunek kraju, a także zajmował się promocją Londynu jako miasta Olimpiady 2012. Zaplanowano także spotkanie z przedstawicielami agencji Das Comitee z Hamburga, której projekt "Aids ist ein Massenm'rder" jest zaliczany do grona najbardziej kontrowersyjnych kampanii ostatnich lat. Wystąpią oni z prezentacją "AIDS, Hitler, Stalin and Saddam - czyli jak złamać tabu". Wśród gości imprezy będzie m.in. Jakub Bakuła, który omówi fenomen Harry'ego Pottera, a także znany grafik Andrzej Pągowski. Jedną z festiwalowych imprez będzie Galeria Marketingu Miejsc, czyli miejsce spotkań i wymiany doświadczeń ekspertów oraz przedstawicieli samorządów odpowiedzialnych za promocję miast i regionów. Do młodych twórców adresowany jest konkurs Young Creatives Eurobest organizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w ramach programu Young Creatives. Zwycięzcy polskich eliminacji uzyskają możliwość sprawdzenia się w Young Creatives Eurobest w Hamburgu. W ramach przeglądu "Idea Hunters" młodzi artyści - studenci i absolwenci szkół artystycznych - będą mieli okazję przedstawić swoje pomysły i ciekawe projekty z zakresu reklamy". W programie festiwalu znajdą się także wystawy "Przegląd reklamy rosyjskiej" oraz "XX-lecie polskiej reklamy", na której prezentowane są kampanie reklamowe nagradzane w polskich konkursach kreatywnych. Będzie też można obejrzeć wystawę "Place Shockvertising", która prezentuje najbardziej kontrowersyjne i zaskakujące kampanie promocyjne państw, regionów i miast. Współorganizatorem festiwalu, który zakończy się w sobotę, jest Urząd Miasta Łodzi.