Już wkrótce będzie to możliwe, dzięki wprowadzanemu przez Urząd Miejski w Łowiczu projektu "E-urząd". Głównym celem projektu jest budowa nowoczesnego i zinformatyzowanego "E-urzędu", przyjaznego dla obywatela, opartego o zaawansowane technologie informacyjne i komunikacyjne. Ma on skrócić czas podejmowania decyzji administracyjnych i zwiększyć efektywność pracy urzędników, ograniczając do minimum wykonywanie przez nich czynności manualno-papierowych, które są kosztowne i czasochłonne. Wdrożenie tego systemu wpłynie na podniesienie standardu obsługi obywateli, co przełoży się również na wzrost ich zadowolenia z pracy świadczonej przez urzędników. Jedną z głównych części "E-urzędu" będzie portal internetowy. Umożliwi on kontakt z klientem i realizację usług publicznych droga elektroniczną. Mieszkańcy Łowicza i okolic, przy pomocy przeglądarki internetowej, będą mogli skontaktować się z urzędem, by załatwić wiele spraw związanych m.in. z zameldowaniem, urzędem stanu cywilnego, dostępem do katalogów bibliotek publicznych, dokumentem tożsamości, świadczeniem usług społecznych i podatków lokalnych. System pozwoli również na bardziej efektywne zarządzanie oświatą i wspomaganie edukacji. Będzie można wprowadzić powszechny i bezpieczny dostęp do aplikacji informatycznych dla dzieci i młodzieży oraz nauczycieli. Łowicki ratusz wprowadzi również elektroniczny obieg dokumentów, co wyeliminuje przepływ dokumentów papierowych miedzy poszczególnymi wydziałami. Realizacja projektu możliwa jest dzięki wsparciu z Unii Europejskiej. W ramach "Regionalnego programu operacyjnego województwa łódzkiego" i dofinansowania ze środków Funduszu Europejskiego Rozwoju Regionalnego. W sumie na ten projekt Unia Europejska ma przeznaczyć 2,3 mln zł, co stanowi 75 proc. wszystkich wydatków przewidzianych na realizacje projektu. Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Łowicz