Mieszkańcy, trzymając transparenty wzywające ministra infrastruktury do szybkiej budowy obwodnicy, przechodzili po pasach na przejściu dla pieszych na ul. Traugutta, blokując ruch samochodów przez pięć minut; później przez kwadrans przepuszczali auta. Ruchem kierowali policjanci. Policja zorganizowała objazdy, ale i tak ruch na "ósemce" był utrudniony. Protest ma być powtarzany w każdy ostatni piątek miesiąca, także na innych drogach krajowych przechodzących przez miasto - w kierunku m.in. Sieradza i Częstochowy. W proteście brali udział mieszkańcy osiedli przyległych do krajowej "ósemki". Ich zdaniem, jadące tą trasą samochody ciężarowe, powodują pękanie ścian budynków i wzrost liczby wypadków. - Wieluń się dusi i całkowicie korkuje. Trzy kilometry jedzie się godzinę, to kpina - powiedział organizator protestu, przewodniczący jednego z osiedli Zbigniew Dąbrowny. Protest mieszkańców popierają władze miasta. Zastępca burmistrza Wielunia Robert Kaja powiedział, że pozwolenie na budowę miało być gotowe do końca marca, a teraz pojawiają się informacje, że będzie wydane do końca czerwca. Nawet jeśli będzie wydane, wciąż nie ma zabezpieczonych środków w budżecie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę obwodnicy. - Jest gotowa dokumentacja techniczna, wykupiono działki. Wszystko jest gotowe, tylko problem jest taki, że nie ma pieniędzy na budowę - powiedział zastępcy burmistrza Wielunia. W sprawie obwodnicy władze miasta wielokrotnie organizowały spotkania z posłami i przedstawicielami GDDKiA. - Były obiecanki, a mieszkańcy mają już tych obietnic dość, oczekują konkretnych działań. Tym bardziej, że jest przyzwolenie wszystkich mieszkańców, bo miasto jest zakorkowane. - podkreślił Kaja. Do czasu nadania depeszy PAP nie uzyskała odpowiedzi w sprawie terminu realizowania inwestycji z łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Szacuje się, że koszt budowy obwodnicy Wielunia wynieść może 270 mln zł. Wcześniej przedstawiciele GDDKiA w Łodzi informowali, że na razie nie wiadomo, jakie ma być źródło finansowania inwestycji.