Sąd Rejonowy w Łodzi rozpoznawał wniosek prokuratury o aresztowanie obu podejrzanych w piątek, ale ogłoszenie decyzji przełożył na sobotę rano. - Sąd zdecydował o aresztowaniu obu podejrzanych na okres trzech miesięcy z uwagi na obawę matactwa z ich strony i zagrożenie surową karą, nawet do 12 lat więzienia - powiedziała Grażyna Jeżewska z biura prasowego łódzkiego sądu. Prawdopodobnie obrońcy podejrzanych złożą zażalenie na tę decyzję do sądu okręgowego. Obu mężczyzn zatrzymali w środę funkcjonariusze CBA. 42-letni Krzysztof W. został zatrzymany w siedzibie MPK w Łodzi. Drugi z podejrzanych 37-letni Jarosław M., który zasiada w Radzie Nadzorczej spółki jako przedstawiciel miasta, w tym samym czasie został zatrzymany w Krakowie. CBA przeszukało siedzibę MPK i mieszkania obu zatrzymanych. Przedstawiono im zarzuty żądania w związku z pełnioną funkcją publiczną, korzyści majątkowych w łącznej kwocie blisko miliona złotych, a następnie przyjęcia części tej sumy. Dotyczą one lat 2006-2007. Śledczy - zasłaniając się dobrem postępowania - nie chcą ujawniać szczegółów. Podejrzani nie przyznają się do zarzucanych im czynów. Zatrzymania mają związek ze śledztwem, które CBA prowadzi od blisko roku pod nadzorem śródmiejskiej prokuratury w sprawie tzw. karanej niegospodarności. Dotyczy ono przetargów na budowę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ŁTR). Prokuratura nie chce ujawnić, czy sprawa korupcji dotyczy tej inwestycji. Informuje tylko, że ustaleń w sprawie korupcji dokonano w ostatnim okresie śledztw. W kwietniu ub. roku CBA zabezpieczyło dokumentację przetargową ŁTR po zawiadomieniu złożonym przez łódzkich radnych Lewicy. Według lokalnych mediów z zawiadomienia wynikało, że dyrektor zarządzający był w czasie prowadzenia procedury przetargowej członkiem rad nadzorczych spółek będących udziałowcami firm, które wygrały przetargi na dwa etapy budowy ŁTR. Pomimo zatrzymania prezesa MPK - jak zapewnił rzecznik spółki Bogumił Makowski - funkcjonuje ona normalnie, a wszystkie sprawy spółki prowadzi członek zarządu Radosław Podogrocki. ŁTR to największy projekt komunikacyjny w regionie łódzkim, który sfinansowany został w dużej części ze środków unijnych. Wartość inwestycji wyniosła ponad 260 mln zł. Zakończona w czerwcu 2008 roku inwestycja polegała na zmodernizowaniu 16 km trasy tramwajowej w Łodzi. W ramach projektu wymieniono tory i sieć trakcyjną oraz zmodernizowano ponad 30 przystanków.