Portrety przedstawiają anonimowych przodowników pracy, którzy - jako powiedział wiceprezes organizującej wystawę i akcję zawieszania portretów Fundacji Imago Mundi, Łukasz Trzciński - mają symbolizować mit przodownictwa pracy i ukazać system propagandy PRL. - Na przykładzie tych anonimowych osób chcieliśmy przedstawić całą historię tamtego okresu - dodał Trzciński. - Jest to w pewnym sensie prowokacja, bo na pewno portrety przodowników będą budzić skrajne emocje - od niechęci po, być może, sympatię. Chcemy przez to spróbować wywołać dyskusję i odpowiedzieć na pytanie czy przodownicy byli bohaterami czy też nie - powiedziała kuratorka wystawy, Anna Brzezińska-Skarżyńska. Wystawa "802 procent normy" przedstawia ok. 200 czarnobiałych zdjęć dwóch fotografów dokumentujących pierwsze lata Nowej Huty - Henryka Makarewicza i Wiktora Pentala. Zdjęcia prezentowane są w wielkoformatowych powiększeniach. Widać na nich place budowy Nowej Huty, dzielnicę z lotu ptaka, portrety budowniczych i przodowników pracy, mieszkańców Nowej Huty podczas codziennych zajęć. Prezentowany jest też m.in. film dokumentalny będący zapisem rozmów z budowniczymi Nowej Huty. Wystawa będzie dostępna do 31 lipca. Fotografie Makarewicza i Pentala zostały umieszczone także w przestrzeni miejskiej Warszawy - m.in. w podświetlanych nośnikach reklamy (citylightach), na ulicach i przystankach, oraz na bilbordach.