Oszczędny w środkach plakat, który przedstawia profil człowieka z głową w chmurach, promował autorską wystawę artysty w berlińskiej galerii. Jak poinformowała Bednarska, konkurs jest najważniejszą tego typu imprezą w krajach niemieckojęzycznych. Organizowany jest od 1966 roku, początkowo w NRD, po zjednoczeniu Niemiec rozprzestrzenił się na landy zachodnie. Po objęciu nad nim pieczy przez Związek Projektantów Graficznych (Verband der Grafik-Designer) - również na Austrię i Szwajcarię. Praca polskiego artysty mogła wziąć udział w konkursie, ponieważ warunkiem jest, by plakat powstał na zamówienie jednego z krajów niemieckojęzycznych - wyjaśniła Bednarska. Jak podkreśliła, w konkursie nie przyznawane są nagrody, nie ma też plakatów wyróżnionych, mimo to obecność wśród 100 laureatów traktowana jest przez artystów jako nobilitacja. Zwycięska "setka" pokazywana jest na serii wystaw Ż100 beste Plakate 09Ž, z których pierwsza odbędzie się latem 2010 w Kulturforum Potsdamer Platz w Berlinie, a następnie w Essen, w szwajcarskiej Lucernie oraz we Wiedniu i w Dornbirn w Austrii. Mirosław Adamczyk (ur. 1964) studiował na Wydziale Grafiki Państwowej Wyższej Szkoły sztuk Plastycznych w Poznaniu, dyplom z wyróżnieniem uzyskał w pracowni plakatu prof. Waldemara Świerzego. Jest wykładowcą w macierzystej uczelni (obecnie Akademii Sztuk Pięknych). Brał udział w wielu wystawach, przeglądach i konkursach plakatów w kraju i za granicą. Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów na plakat. Zajmuje się plakatem, ilustracją, rysunkiem prasowym, projektowaniem wydawnictw, okładek książkowych i czasopism, znaków firmowych. Prowadzona przez polskie małżeństwo Joannę i Mariusza Bednarskich Pigasus Polish Poster Gallery działa w Berlinie od dziewięciu lat.