Spektakl powstał jako koprodukcja sceny niemieckiej i TR Warszawa, a jego prapremiera odbyła się właśnie w Niemczech, w ramach festiwalu tematycznie związanego z tożsamością i historią Digging Deep and Getting Dirty, gdzie - jako ważny głos w dyskusji o polsko-niemieckich stosunkach - został ciepło przyjęty przez krytyków. W jasnej, pustej przestrzeni, znaczonej - poza kilkoma rekwizytami - przede wszystkim animowaną scenografią, rozgrywa się spotkanie reprezentantek trzech pokoleń kobiet: staruszki, jej córki i wnuczki. Spotkanie de facto niemożliwe: choć zmuszone do przebywania w jednej, ograniczonej przestrzeni, bohaterki Masłowskiej żyją w osobnych, hermetycznych rzeczywistościach. Babcia rozpamiętuje doświadczenie wojny, obce i nieinteresujące dla jej młodszych towarzyszek. Jej córka, reprezentantka zakompleksionej mentalności średniego pokolenia, wychowanego w socjalizmie i zagubionego po '89 roku, zadowala się oglądaniem telewizji i chłonięciem konsumpcyjnego stylu życia, na jaki jej nie stać. Najmłodsza w rodzinie, Mała Metalowa Dziewczynka, bezmyślnie powtarza naiwne slogany młodzieżowych gazetek, uważa się już za Europejkę, która języka polskiego uczyła się z kaset pozostawionych przez polską sprzątaczkę. Portrety współczesnych Polaków buduje Masłowska przede wszystkim świetnie brzmiącymi dialogami, w których publiczność - zarówno polska, jak i niemiecka - usłyszała powracające na przemian medialne czy uliczne, stereotypowe klisze, obecne w naszych codziennych rozmowach. Skumulowane, wyolbrzymione przez autorkę, a przez to groteskowe, stają się głównym źródłem komizmu w poważnej w swoich diagnozach sztuce. Stanowią też świetny materiał dla aktorów, doskonale bawiących się specyficznym, łatwo rozpoznawalnym językiem Masłowskiej. "Masłowska z zabójczą (auto)ironią portretuje nasze zmagania z tożsamością narodową, w swoim stylu miksując języki i dyskursy (język wykluczonych, telewizyjnych celebrytów, dyskurs poprawności politycznej). Reżyserujący sztukę w TR Warszawa Grzegorz Jarzyna postawił na minimalizm. Otaczając aktorów trzema płóciennymi ekranami, na których wyświetlane są niezbędne rekwizyty, znalazł przestrzeń współgrającą zarówno z surrealistyczno-komiksowym klimatem dramatu, jak i niebytem bohaterów i ich nieistniejącą tożsamością". Aneta Kyzioł, "Polityka" 18.04.2009, nr 16 MIĘDZY NAMI DOBRZE JEST prapremiera: 26.03.2009 w Schaubühne Am Lehniner Platz w Berlinie premiera polska: 05.04.2009 w TR Warszawa spektakl w koprodukcji TR Warszawa i Schaubühne am Lehniner Platz czas: 1 godz. 40 min (bez przerwy) reżyseria: Grzegorz Jarzyna scenografia: Magdalena Maciejewska kostiumy: Magdalena Musiał reżyseria światła: Jacqueline Sobiszewski opracowanie muzyczne: Piotr Domiński, Grzegorz Jarzyna wideo: Cókierek, Pani K. obsada: Mała metalowa dziewczynka - Aleksandra Popławska Osowiała staruszka na wózku inwalidzkim - Danuta Szaflarska Halina - Magdalena Kuta Bożena - Maria Maj Mężczyzna - Adam Woronowicz Aktor - Rafał Maćkowiak Prezenterka - Agnieszka Podsiadlik Edyta - Roma Gąsiorowska Monika - Katarzyna Warnke Głos z radia - Lech Łotocki