Przyst@nek Aleksandra Janickiego stanął na jednym z najbardziej uczęszczanych szlaków w mieście: na ul. Szewskiej przy Plantach. "Człowiek, który gdzieś się spieszy, widząc swoje odbicie w lustrzanych elementach przystanku, być może zostanie wyrwany z rytmu codzienności i zdecyduje się zatrzymać" - mówił dziennikarzom Aleksander Janicki. - Na tym przystanku nie doczekamy się autobusu ani tramwaju. To będzie podróż imaginacyjna. Nikt nie może przewidzieć, dokąd w wyobraźni zaprowadzi przypadkowych słuchaczy sącząca się z głośników muzyka Chopina - dodaje artysta. Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego Magdalena Sroka dodaje, że Przyst@nek w pewien sposób przypomina, że całe życie Chopina było podróżą. - To także podróż, którą możemy odbywać sami poprzez myślenie, czym jest sztuka - mówiła Sroka. - Ten przystanek daje też możliwość zatrzymania się i wyłączenia z normalnego życia - dodała. Dźwięki płynące z głośników wewnątrz wiaty odizolują słuchacza od zgiełku miasta, czasem zaś dźwięki te będą się przenikać. Przystanek został wyposażony w infomat - przy użyciu ekranu dotykowego będzie można wejść na stronę internetową www.chopinwmiescie.pl lub na stronę z informacjami turystycznymi o Krakowie. Przyst@nek Janickiego ma stać na ul. Szewskiej do końca roku. W ramach krakowskich obchodów Roku Chopinowskiego i projektu "Chopin w mieście" na placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego przed Dworcem Gł. PKP w Krakowie stoi już multimedialna rzeźba "Chopin SAT" Janickiego. Wewnątrz kuli - będącej swoistą salą koncertową - odtwarzana jest muzyka Fryderyka Chopina we współczesnych aranżacjach. Poza tym w różnych punktach Krakowa stanęło siedem replik fortepianu marki Pleyel z 1847 roku, pomalowanych przez znanych artystów, a na Bulwarach Wiślanych wystawiane są wielkoformatowe reprodukcje obrazów Jerzego Dudy-Gracza inspirowanych utworami Chopina. Na kilku przystankach komunikacji miejskiej pojawiły się ławki stylizowane na taborety fortepianowe, a posadzki pod wiatami udają klawiatury fortepianowe. Projekt "Chopin w mieście", realizowany przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.