Około 22 miliony złotych wyda Zarząd Dróg Wojewódzkich na generalny remont drogi wojewódzkiej nr 246 z Łabiszyna, do Szubina. Ten 14 kilometrowy odcinek ma być w tej kwocie zrobiony w ciągu 2 lat. Jednak, jak podkreśla kierownik projektu i inspektor nadzoru w jednej osobie Marek Jankowski z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, w tym roku wykonawca musi zrealizować prace warte 8 milionów złotych. Pozostałe 14 milionów złotych zostanie zrealizowane w 2009 r. Głównym projektodawcą remontu drogi nr 246 wraz z remontem mostu jest NOT w Toruniu we współpracy z wybranymi podwykonawcami. Przetarg na wykonanie całego zadania wygrała firma z branży drogowej w Kobylarni (powiat bydgoski). Marek Jankowski poinformował wczoraj przed południem, iż wykonawca już postanowił, że dzisiaj od rana zostaną ustawione znaki informujące o zamknięciu mostu przez Noteć na remontowanej drodze w Łabiszynie. Jeśli jakiś samochód dzisiaj (31 stycznia) przy wjeździe na most się pojawi, to przejedzie, ale jutro już nie. Dodajmy, że budowę mostu zrealizuje również podwykonawca, firma Most Sopot. - Oczywiście z uwagi na zmienną aurę o tej porze roku, i z uwagi na możliwość ochłodzenia, czy też opadów, nie ma jeszcze mowy o pracach na samej drodze. Te ruszą pewnie w marcu. Natomiast teraz nastąpi zdjęcie konstrukcji przeprawy, gdyż założeniem remontu jest wzmocnienie jej filarów i przyczółków. Informacje o zamknięciu mostu i objazdach ustawione zostaną m.in. w Barcinie, Murczynie, Szubinie, Brzozie Bydgoskiej i w samym Łabiszynie na drodze nr 254. Termin wykonania mostu upływa w październiku br. i teoretycznie do tej pory może być on zamknięty. Nie wykluczamy jednak, że wykonawca zrealizuje to zadanie szybciej i przeprawę będzie można otworzyć wcześniej - powiedział Marek Jankowski. Projektant plan objazdów uzgodnił zgodnie z procedurą z Urzędem Marszałkowskim w Toruniu. Dodajmy, że obecnie szeroka na 5,70 m nawierzchnia z Łabiszyna do Szubina nie tylko doczeka się na całej długości w ciągu 2 lat nowego dywanika asfaltowego, ale też w wielu miejscach zostanie poszerzona do 6 metrów. Obecnie przez most na Noteci i dalej do Szubina mogą jechać pojazdy o ciężarze do 8 ton na osi. Po przebudowie będą mogły tu jeździć ciężarówki o obciążeniach do 10 ton na osi. Przebudowa spowoduje duże komplikacje, jeśli chodzi o ruch w samym Łabiszynie. Problemy dotkną też pasażerów autobusów. O ile np. teraz mieszkańcy bloków w Łabiszynie, czy Nowego Rynku mają stosunkowo blisko na dworzec, to na czas remontu mostu będą musieli najprawdopodobniej chodzić na tymczasowy przystanek przy kościele św. Mikołaja na ul. Barcińskiej. Tam bowiem wstępnie burmistrz Łabiszyna Jacek Idzi Kaczmarek widzi tymczasowy przystanek. Z dworca jednak korzystają różni przewoźnicy, jest to kilka PKS oraz prywatne busy. Te linie przedstawią burmistrzowi, gdzie chcą w Łabiszynie się zatrzymywać na czas zamknięcia mostu. Te informacje Jacek Idzi Kaczmarek miał od przewoźników dostać wczoraj. - Na pewno w centrum miasta zwiększy się bardzo i skomplikuje ruch. Nie będzie problemów z liniami autobusów między Mogilnem - Barcinem - Bydgoszczą. One nie muszą przejeżdżać przez Noteć. Gorzej z autobusami z Inowrocławia do Szubina. One będą musiały przejeżdżać ul. Mickiewicza przez nasz rynek. Autobusy ze Żnina mogą jechać przez Lubostroń, ale wiązać się to będzie z ominięciem Załachowa. Co do transportu ciężarowego, to ufam, że objazdy zostaną tak wytyczone i oznakowane, że nie będą nagle po naszym rynku jeździły ciężarówki - powiedział Jacek Idzi Kaczmarek. Dodajmy, że Łabiszyn wciąż przygotowuje się do reorganizacji ruchu w starym mieście. Docelowo ruch na ul. Mickiewicza do ul. Parkowej ma być zamknięty dla jednego kierunku (od rynku). Chcąc stąd dojechać do rynku, trzeba będzie skręcić w ul. Parkową, dojechać do ul. Mickiewicza i skręcić w lewo do placu rynkowego. Zmiana organizacji ruchu jednak na pewno nie będzie jeszcze wdrażana, gdy utrudnienia powodować będzie zamknięcie mostu. Karol Gapiński