- Podobnie jak przedłużenie ul. Ogińskiego wraz z budową nowego mostu przez Brdę, tak tramwaj do dworca rozwiąże kilka komunikacyjnych problemów w mieście - podkreśla prezydent Konstanty Dombrowicz. - W przyszłorocznym budżecie na realizację tej inwestycji zarezerwowaliśmy ponad 25 mln zł. Trasa tramwajowa do dworca liczyć będzie 1750 m. Początkiem trasy będzie skrzyżowanie ulic: Focha - Kordeckiego - Królowej Jadwigi. Powstanie tam węzeł przesiadkowy. Stamtąd nowa linia pobiegnie równolegle do ul. Królowej Jadwigi w stronę ul. Naruszewicza. Powyżej tej ulicy trasa przetnie Brdę. Powstanie tam most jednoprzęsłowy o długości 70 m i szerokości ponad 14 m. Głównym elementem mostu będzie sześć par lin podwieszających w układzie przypominającym wachlarz. Będzie istniała możliwość wprowadzenia na zabudowane torowisko ruchu pojazdów uprzywilejowanych. Pozostałe pojazdy kołowe będą - tak jak do tej pory - poruszać się mostem Królowej Jadwigi. Po przekroczeniu Brdy tramwaj na wysokości ul. Matejki dotrze do ul. Dworcowej, skręci w nią i asymetrycznie do jezdni, po jej wschodniej stronie, dotrze do dworca kolejowego. Przed budynkiem dworca nastąpi kolejne załamanie przebiegu trasy, tym razem w prawo w ul. Zygmunta Augusta. Torowisko zlokalizowane będzie po północnej stronie obecnej jezdni, a trasę zakończy pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Rycerskiej. Do projektowanego przebiegu linii tramwajowej dopasowany zostanie istniejący układ drogowy, m.in. przebudowane zostanie skrzyżowania ulic Focha z Królowej Jadwigi, zmiany zajdą również w ciągu ul. Zygmunta Augusta. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Focha do Dworcowej przy torowisku zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy (na moście ścieżka zostanie rozdzielona i każda pobiegnie po innej stronie torowiska). Przewidywany koszt prac wyniesie ok. 80-100 mln zł. Przetarg na wykonanie trasy rozpisany zostanie na początku 2010 r. Inwestycja zaplanowana jest z uwzględnieniem 3-letniego okresu realizacji. Pieniądze na budowę nowej trasy pochodzić będą z budżetu miasta i unijnych funduszy. AS Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Bydgoszcz.