Pod koniec lipca 2007 r. na łamach turystycznego dodatku "Moje Podróże" dziennik "Rzeczpospolita" ogłosił internetowy konkurs "Wybieramy 7 Cudów Polski". Już w pierwszych dniach sierpnia z inicjatywy Wydziału Informacji, Promocji i Turystyki UM Ośrodek Informacji Turystycznej zgłosił do konkursu toruńską panoramę. Z całej Polski napłynęło w sumie prawie 400 zgłoszeń różnych budowli i miejsc - przy czym warto dodać, że konkurs obejmował tylko obiekty architektury i kultury materialnej, wyłączał zaś cuda natury. W pierwszym etapie konkursu nad 400 propozycjami debatowała kapituła specjalistów w składzie: - Anda Rottenberg - historyk sztuki, Elżbieta Piskorz-Branekova - etnograf z Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, - Olgierd Budrewicz - podróżnik, pisarz i varsavianista, - Grzegorz Buczek - architekt urbanista, członek zarządu Towarzystwa Urbanistów Polskich, - Rafał Szmytke - prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, - Paweł Lisicki - redaktor naczelny "Rzeczpospolitej". Jury ogłosiło 31 sierpnia swój werdykt - do dalszej rywalizacji wytypowało 27 obiektów. Wśród nich znalazła się toruńska starówka i panorama nadwiślańska. Od tego momentu rozpoczęło się ogólnopolskie głosowanie. Do 19 września do godz.12.00 internauci mogli za pośrednictwem poczty e-mail oddawać głosy na swoich faworytów. Z jednego adresu pocztowego zaliczano oddanie jednego głosu, a w ramach jednego głosu można było zaznaczyć maksymalnie 7 obiektów. Z miejsca w Toruniu ruszyła kampania promująca konkurs wśród mieszkańców. Informacje o głosowaniu pojawiły się na stronach internetowych miasta i banerze na starówce. W autobusach i tramwajach MZK oraz toruńskich szkołach zostały rozlepione plakaty z instruktażem głosowania. W Ośrodku Informacji Turystycznej, w hotelach, restauracjach i sklepach rozdawano mieszkańcom i turystom widokówki z nocną panoramą i informacją o konkursie. Ponad 7 tys. takich kartek rozprowadzono na meczach wśród kibiców żużla i hokeja. W Polskę ruszyła laweta z toruńską panoramą. Przez jeden dzień reklama jeździła po Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Trójmieście i Poznaniu. O konkursie informował wszystkich swoich gości prezydent Michał Zaleski. Poprosił też o poparcie miasta sąsiedzkie i partnerskie Torunia, co napotkało żywy oddźwięk. Do głosowania na Toruń zachęcał bydgoszczan prezydent Konstanty Dombrowicz. W słowackiej Czadcy "klikały" szkoły i urzędy, w niemieckiej Getyndze zdjęcie toruńskiej panoramy i informację o konkursie opublikowano na pierwszej stronie dziennika Goettinger Tageblatt. Działał też "łańcuszek": każdy, kto dostawał maila o konkursie, posyłał go zwykle dalej i dalej. Głosowali toruńscy urzędnicy, naukowcy i studenci, politycy, biznesmeni, robotnicy, marynarze ORP Toruń i emigranci z antypodów. By dotrzeć do jak największej liczby internautów, Wydział Informacji, Promocji i Turystyki zamówił też profesjonalny mailing. List, którego nadawcą było Miasto Toruń, zatytułowany Zobacz cud nad Wisłą!, został wysłany na 100 tys. kont w województwie kujawsko-pomorskim i 20 tys. w poznańskim.Otworzyło go prawie 47 tys. osób, z czego ponad 10 tys. kliknęło na umieszczoną w poczcie panoramę Torunia i przeszło na stronę głosowania. Natomiast ponad 7 tys. ściągnęło dołączoną do poczty tapetę z nocną panoramą Torunia. Wyniki konkursu zostaną opublikowane na łamach dodatku Rzeczpospolitej "Moje Podróże" w piątek, 21 września 2007. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Toruń.