Akcję "Toruń za pół ceny" przeprowadzono 21-23 września. Przedsięwzięcie było pomyślane jako sposób na przedłużenie sezonu turystycznego, który praktycznie kończy się w połowie miesiąca. Akcja miała zachęcić do przyjazdu i odwiedzenia starówki przez turystów, a także wyjścia z domów i atrakcyjnego spędzenia czasu przez torunian. Warunkiem udziału firm i instytucji było zaproponowanie 50-proc. rabatu na całość lub część oferowanych towarów i usług. Z podsumowania Biura Toruńskiego Centrum Miasta wynika, że ze zniżek wprowadzonych na czas akcji skorzystało prawie 33 tysiące osób, w tym około 8 tysięcy gości spoza Torunia. W akcji uczestniczyło 111 podmiotów, w tym 11 hoteli, 53 kawiarnie i restauracje, 15 instytucji kultury, 22 placówki sportowo-rekreacyjne i sklepy oraz dziewięć klubów. Wśród osób biorących udział w akcji przeprowadzono badania ankietowe. Okazało się, że przeszło połowa specjalnie odwiedziła toruńską starówkę i skorzystała z ofert. Wśród gości znaleźli się mieszkańcy woj. pomorskiego, głównie Trójmiasta (prawie 25 proc.), woj. mazowieckiego, głównie Warszawy (22 proc.), woj. kujawsko-pomorskiego (głównie Torunia, Bydgoszczy i Włocławka - 22 proc.) i woj. warmińsko-mazurskiego - głównie Olsztyna (18 proc.) - oraz mieszkańcy Łodzi i Poznania. Pozostali uczestnicy nie zjawili się na Starym Mieście z powodu akcji, ale gdy się o niej dowiedzieli, to skorzystali z ofert. W tej grupie połowę stanowili mieszkańcy Torunia; ponad 20 proc. osób przyjechało z Warszawy i woj. mazowieckiego, 13 proc. z Trójmiasta, a pozostali z Łodzi i woj. wielkopolskiego. Akcja "Toruń za pół ceny" była poprzedzona promocją w połowie września w Trójmieście, Bydgoszczy, Łodzi, Poznaniu, Olsztynie.