- Na razie wszystko, łącznie z pogodą nam sprzyja - mówi dyrektor MOSiR Aleksander Dybiński. - Jesienią, czyli w terminie, wykonawca powinien zamknąć stan surowy. Na budowie prace idą pełną parą. Wylana jest już betonowa podbudowa części trybun, w górę pną się filary, które będą podtrzymywać zadaszenie widowni. Wykonawca - inowrocławski Alstal - ustawił przy budowie kontenery biurowe, panuje tam ciągły ruch. Prace trwają codziennie od godz.7.00 do późnych godzin nocnych. W systemie zmianowym przez plac budowy przewija się łącznie nawet do 200 osób. Zgodnie z harmonogramem stadion ma być gotowy do użytku na koniec marca 2009 r. Toruński stadion będzie najnowocześniejszym obiektem żużlowym w Polsce, na którym będzie można organizować zawody najwyższej światowej rangi. Będzie miał całkowicie zadaszoną widownię na 15.000 miejsc siedzących. Jej konstrukcja jest tak pomyślana, by w przyszłości można było dobudować zadaszenie nad całością toru żużlowego. Widownia ma dwa poziomy: dolny, ułożony na gruncie (10 rzędów na ok. 7.000 osób) i górny, dostępny także z poziomu terenu za pomocą klatek schodowych prowadzących do poszczególnych sektorów (na 8.000 osób). Poziom pierwszego rzędu znajduje się na wysokości 2.0 m nad torem. Pod trybuną górną umieszczono zespoły toalet dla publiczności oraz bufety. Po stronie północnej mieścić się będzie się park maszyn wraz parkingiem na 50 miejsc dla zawodników i obsługi zawodów, wraz z myjką. W parku maszyn powstaną 24 boksy serwisowe wraz z całym zapleczem. Po stronie południowej pawilon główny z pomieszczeniami dla VIP-ów, administracji, gastronomii, obsługi prasowej, sprawozdawczej radia i TV oraz funkcyjnych zawodów wraz z ochroną i monitoringiem. Zapewniono też dostępność stadionu dla osób niepełnosprawnych (w pawilonie głównym znajdować się będzie wewnętrzny dźwig osobowy). Tor żużlowy: * tradycyjny, o nawierzchni granitowej, z odwodnieniem * długość toru: 325 metrów * długość prostych: 62 m * promień łuków: 31 m * szerokość toru na prostych: 12 m, a na łukach 18 m * nachylenie toru na prostych: 4% tj. 50 cm , a na łuku 6/7 % tj. 110 cm * tor otoczony bandą oddaloną od widowni pasam o szerokości 3 m Płyta wewnętrzna: * nawierzchnia zielona, z odwodnieniem, przeznaczona m.in. dla mini speedwaya, speedroweru, fourcrossu, zawodów hippicznych i innych dyscyplin sportowych. Obiekt został zaprojektowany zgodnie z przepisami FIM (Międzynarodowej Federacji Motocyklowej), uchwałą ZG PZM w sprawie licencji dla klubów Ekstraligi Żużlowej, wymogami Grand PRIX (Mistrzostwa Świata) dla tej dyscypliny sportu, wymogami wynikającymi z rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych oraz wymaganiami technicznymi dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Informacja pochodzi z oficjalnej strony Torunia.