Nagranie programu miało miejsce 27 sierpnia w studio TVP przy ul. Woronicza. Emisja odcinka nastąpi w niedzielę 7 września, na tydzień przed planowanym w Biskupinie Festynem Archeologicznym. Przewidywana oglądalność odcinka sięga 4,5 miliona widzów. Nie znany jest wciąż wynik rywalizacji. Odpowiedź na pytanie, które miasto wypadło śpiewająco, poznamy we wrześniowym odcinku. Wyjątkową oprawę dla konwencji programu "Jaka to melodia" stanowić będą elementy informacyjne na temat miast zawodników. W krótkich spotach zostaną więc zaprezentowane walory turystyczne Biskupina i okolic. To doskonała okazja do tego, by wypromować tę ważną dla polskich dziejów miejscowość. Z całą pewnością znajdą się tam informacje na temat największych atrakcji miasta - Muzeum Archeologicznego w Biskupinie (które jest jednostką prowadzoną przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego) oraz Żnińskiej Kolejce Wąskotorowej (której udziałowcem jest urząd). Uczestniczce specjalnego odcinka towarzyszyli rodzice, przyjaciele, przedstawiciele Muzeum Archeologicznego w Biskupinie, a także Starostwa Powiatowego w Żninie w tradycyjnych strojach. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony województwa kujawsko-pomorskiego.