- Egzamin odbył się w laboratorium komputerowym Uniwersyteckiego Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania, dzięki platformie zdalnego nauczania Moodle, która od kilku lat funkcjonuje na naszej uczelni. Uczestnikami egzaminu byli studenci Wydziału Matematyki i Informatyki - poinformował w poniedziałek Andrzej Romański z Centrum Informacji i Promocji UMK. Najpoważniejszą korzyścią dla studentów z takiej formy egzaminowania jest skrócenie czasu oczekiwania na wyniki - są one znane w chwili ukończenia testu, a nauczyciele nie muszą godzinami sprawdzać prac. Ponadto komputer losowo sortuje pytania uniemożliwiając ściąganie. - Maszyna kontroluje również upływ czasu, dzięki czemu student rozwiązujący test widzi, ile mu go jeszcze zostało. Natomiast wyniki końcowe podawane są w formie zarówno punktowej, jak i procentowej, co ułatwia ustalenie, kto zaliczył, a kto nie - wyjaśnił Romański. Z platformy Moodle - w tym również z możliwości sprawdzania wiedzy studentów przez internet - korzysta od dłuższego czasu wiele wydziałów UMK. Studium językowe od kilku lat wykorzystuje regularnie tą formę nauczania podczas swoich zajęć, jednak prawdziwy egzamin przeprowadzony wyłącznie w postaci elektronicznej był pierwszym wspólnym doświadczeniem studium językowego i Uniwersyteckiego Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania.