Zespół został wybrany do udziału w wielkiej gali koszykówki w Krośnie. Celem imprezy jest popularyzacja Mistrzostw Europy "EuroBasket 2009" w Polsce. 11 stycznia 2009 roku Anwil Włocławek zmierzy się z aktualnym liderem 1 ligi i najpoważniejszym kandydatem do gry w ekstraklasie, Delikatesami Centrum PBS Bank MOSiR Krosno. Gospodarze imprezy idą w ślady... włocławskiego Anwilu, a właściwie Provide. W obecnym sezonie debiutują bowiem w 1 lidze, wypracowując sobie realną szanse na awans. Co więcej, ich mecze cieszą się dużym zainteresowaniem kibiców, którzy tłumnie przychodzą do niedawno wybudowanej hali. Miejsce organizacji gali nie jest zatem przypadkowe. Zwłaszcza, że w okolicznych Przemyślu, Rzeszowie i Stalowej Woli popularność koszykówki jest równie duża. Świadczy o tym chociażby fakt, że już dziś z tych miast organizowane są wyprawy autokarowe na mecz MOSiRu z Anwilem. Gala w Krośnie nie ograniczy się tylko do aspektu rywalizacji. Dobrą promocją koszykówki będzie z pewnością pokaz Crazy Dunkers. Francuscy akrobaci wykorzystując trampoliny i fruwając nad obręczami wykonają niesamowite ewolucje. Dużo będzie się działo również "wokół" gali. Koszykarze Anwilu odwiedzą szkoły (także integracyjne), a prezes wraz z trenerami spotkają się z kibicami. Wszyscy wezmą udział w akcjach charytatywnych organizowanych w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. - Mam nadzieję, że dzięki przygotowywanemu widowisku zaszczepimy miłość do koszykówki, także u tych osób, które dotychczas nie miały okazji uczestniczyć w meczach drużyny Delikatesy Centrum PBS Bank MOSiR Krosno. Chcemy je zachęcić do kibicowania polskiej reprezentacji w czasie mistrzostw Europy Koszykarzy - EuroBasket 2009, ale także zainteresowania się Polską Ligą Koszykówki, w której grają najlepsze polskie zespoły i reprezentanci Polski. Koszykówka to piękny i dynamiczny sport, a mistrzostwa Europy koszykarzy organizowane w Polsce to świetna okazja do podglądania z bliska najlepszych europejskich zawodników - mówi prezes Zarządu Polskiej Ligi Koszykówki, Janusz Wierzbowski. Trzeba dodać, że taka forma promocji basketu jest bardzo pożyteczna również z punktu widzenia naszego klubu. Dzięki niej Anwil dotrze z reklamą sponsora do nowych miejsc, jak również utrzyma ciągłość meczową mimo 2-tygodniowej pauzy w ekstraklasie. Pomysłowi zorganizowania imprezy możemy zatem zdecydowanie przyklasnąć. Łukasz Pszczółkowski Informacja pochodzi z oficjalnej strony WTK Anwil Włocławek.