Ideą akcji jest zachęcenie do torunian i mieszkańców innych miejscowości do odwiedzenia Starego Miasta, gdy dopiero startuje sezon turystyczny i kiedy się praktycznie kończy. Hotele, restauracje, sklepy, kluby, muzea, placówki kultury, sportu i rekreacji, które włączą do akcji, w czasie jej trwania obniżą o połowę ceny na wszystkie lub wybrane produkty i usługi. Akcja z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zarówno ze strony instytucji i przedsiębiorców, jak i mieszkańców oraz odwiedzających gród Kopernika. W zeszłym roku w akcji, która odbyła się w dniach 21-23 września, wzięło udział 111 różnych podmiotów, w tym 11 hoteli i pensjonatów, 53 kawiarnie i restauracje, 15 instytucji kultury, 22 placówki sportowo-rekreacyjne i sklepy oraz dziewięć klubów. Ze zniżkowej oferty skorzystało blisko 33 tys. osób, w tym ok. 8 tys. gości spoza Torunia. Wśród osób biorących udział w akcji przeprowadzono badania ankietowe. Okazało się, że przeszło połowa specjalnie odwiedziła toruńską starówkę i skorzystała z ofert. Wśród gości znaleźli się mieszkańcy woj. pomorskiego, głównie Trójmiasta (prawie 25 proc.), woj. mazowieckiego, głównie Warszawy (22 proc.), woj. kujawsko-pomorskiego (głównie Torunia, Bydgoszczy i Włocławka - 22 proc.) i woj. warmińsko-mazurskiego - głównie Olsztyna (18 proc.) - oraz mieszkańcy Łodzi i Poznania. Pozostali uczestnicy nie zjawili się na Starym Mieście z powodu akcji, ale gdy się o niej dowiedzieli, to skorzystali z ofert. W tej grupie połowę stanowili mieszkańcy Torunia; ponad 20 proc. osób przyjechało z Warszawy i woj. mazowieckiego, 13 proc. z Trójmiasta, a pozostali z Łodzi i woj. wielkopolskiego.