Krakowska Nagroda Teatralna - statuetka Boskiego Komedianta - oraz nagrody finansowe trafiły do: Krzysztofa Warlikowskiego (Opowieści afrykańskie według Szekspira) za Przedstawienie - nagroda dla producenta (Nowy Teatr w Warszawie) - 50 000 PLN (nagroda ufundowana przez Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego) Krystiana Lupy (Poczekalnia.0) za Reżyserię - 10 000 PLN Haliny Rasiakówny (Poczekalnia.0) za Pierwszoplanową Rolę Kobiecą - 10 000 PLN Michała Czachora (Burza) za Pierwszoplanową Rolę Męską - 10 000 PLN Jacka Grudnia (Korzeniec) za Muzykę Oryginalną - 10 000 PLN Edyty Ostojak (Korzeniec) za Drugoplanową Rolę Kobiecą - 5 000 PLN Andrzeja Kłaka (O dobru) za Drugoplanową Rolę Męską - 5 000 PLN Krzysztofa Garbaczewskiego (Iwona, księżniczka Burgunda) - jurorzy połączyli nagrodę za Scenografię i Opracowanie Wizualne Przedstawienia - 2 x 10 000 PLN (nagrody ufundowane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego) Podczas 9 festiwalowych dni w 3 sekcjach - INFERNO, PARADISO i PURGATORIO - pokazanych zostało łącznie 27 spektakli. Największym zainteresowaniem cieszyły się w tym roku przedstawienia Burza, Królowa Śniegu, Poczekalnia.0, oraz Opowieści afrykańskie według Szekspira. Pomiędzy spektaklami widzowie mogli spotkać się z twórcami podczas Scen Dantejskich. Twórcy zdradzali kulisy powstawania konkursowych spektakli, ale mówili też o tym, jak wymagająca jest krakowska publiczność. Gościem specjalnym jednego ze spotkań był Aldo Vargas-Tetmajer, który wziął udział w dyskusji Nareszcie Koniec. Przed nami Nowy Świat! - Wokół apokaliptycznej przepowiedni Majów. W sekcji INFERNO nie zabrakło zeszłorocznych laureatów - Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego, którzy w tym roku przyjechali z przedstawieniem O dobru. Na festiwal powrócił też zwycięzca trzeciej edycji - Krzysztof Garbaczewski ze spektaklem Iwona, księżniczka Burgunda. W ramach PURGATORIO zaprezentowany został cykl NIEDOWIARA, podejmujący temat duchowości w teatrze. W sekcji PARADISO zaprezentowali się natomiast młodzi, nieodkryci jeszcze twórcy jak: Ewelina Marciniak, Bartosz Frąckowiak czy Szymon Kaczmarek. Dzięki niezwykle różnorodnemu programowi, Boska Komedia utwierdziła swą mocną pozycję na krajowej, i światowej mapie wydarzeń teatralnych. Obok spektakli opartych na klasycznych tekstach, pojawiły się także sięgające po współczesnych autorów - niejednokrotnie kontrowersyjne, balansujące na pograniczu różnych form. Ciekawostką niewątpliwie była Materia Prima - projekt hiszpańskiego zespołu La Tristura. Spektakle Boskiej Komedii rokrocznie gromadzą olbrzymią publiczność. Ta edycja okazała się jednak prawdziwym sukcesem frekwencyjnym. Bilety rozeszły się w błyskawicznym tempie, co nie zniechęciło miłośników teatru do ustawiania się w kolejce przed kasą w Centrum Festiwalowym i przed seansami, licząc na wolne miejsca... Idealną okazją do wymiany uwag na temat obejrzanych przedstawień były wieczory w klubie festiwalowym, który w tym roku każdego boskiego dnia przemieszczał się po najmodniejszych klubach Krakowa. Każdemu z dziewięciu festiwalowych wieczorów patronowała jedna z dziewięciu greckich muz. Finał festiwalu odbył się w Cafe Bunkier. Zapraszamy za rok.