Zdumiewający film Polskiej Fundacji Narodowej. Hitler i Stalin na komunikatorze
Polska Fundacja Narodowa nie daje o sobie zapomnieć. Na jej profilu twitterowym pojawiły się filmy, na których została przedstawiona wymyślona rozmowa Józefa Stalina i Adolfa Hitlera przez komunikator internetowy. Dyktatorzy w infantylny sposób rozmawiają tam o napaści na Polskę. Po kilkudziesięciu minutach wpisy zostały usunięte.

"Rozmowa wielkich sojuszników: komunisty i nazisty. A dwa lata później pokłócili się o to, kto zabił więcej ludzi" - tak zatytułowany został wpis w trzech wersjach językowych - po polsku, angielsku i rosyjsku. Wszystko zostało opatrzone hasztagiem #Auschwitz75.
Wymyśloną rozmowę zaczyna Stalin, pisząc: "Widzę, że zagarnąłeś już Austrię i Czechosłowację. Gratki". Następnie dwaj dyktatorzy zastanawiają się, kogo mogliby napaść.
Pisząc o Polsce, Stalin stwierdza: "To jedyny kraj na przełomie setek lat który zajął Moskwę. Nienawidzę ich! Trzeba ich zniszczyć". Na to Hitler odpowiada: "Mogę zrobić z Polaków podludzi".
Następnie Stalin proponuje: "Pomogę ci z ich wojskowymi inteligentami, zbiorę ich w jednym miejscu i kula w łeb. Mamy taki dyskretny las koło Katynia...". Na to Hitler: "Mi zostaw polskich Żydów. Zrobię im jesień średniowiecza".
Konwersację kończy Stalin: "Zawsze mówiłem, że komunista z nazistą się dogadają. A za sto lat i tak powiemy, że to nie my".
Filmy po kilkudziesięciu minutach zniknęły z sieci.

PFN opublikowała sprawozdanie finansowe w Sylwestra
PFN opublikowała sprawozdanie tuż przed północą w noc sylwestrową, czyli w ostatnim możliwym terminie. Według przepisów fundacje muszą opublikować w sieci sprawozdanie merytoryczne ze swojej działalności do końca roku następnego, po tym, którego dokument dotyczy.
Z opublikowanego sprawozdania wynika, że w 2018 roku koszty działalności PFN wyniosły 111 mln zł, z czego prawie 105 mln zł przeznaczono na działalność statutową. To niemal sześć razy więcej niż w poprzednim roku - zauważa serwis Konkret24.pl. Jak przypomina serwis, w 2017 roku organizacja wydała 19,2 mln zł.
PFN: Spot powstał z myślą o 13-14-latkach
Biuro prasowe PFN przekazało tvn24.pl, że "spot skierowany był tylko i wyłącznie do osób młodych, w wieku 13-14 lat". Fundacja wyjaśniła, że użyta została "konwencja, w jakiej młodzi ludzie funkcjonują".